Skip to main content

Odido diensten opzeggen.

Goedendag.

Ik zou graag mijn internetabonnement bij Odido willen opzeggen, omdat ik geen verbinding kan maken met mijn printer en Apple TV. Bij het verbinden treden fouten op! Ik zou graag teruggaan naar het netwerk van KPN, daarmee waren er geen problemen...

Uitgelichte reactie

8 april 2025

Hoi ​@Andrei 1001 ,

Ik snap dat je graag ook deze apparaten wilt verbinden. De router die je van Odido hebt gehad bevat de laatste versies van beveiliging. Sommige apparaten kunnen daar niet mee om gaan. Je zou dan kunnen terugstappen naar de oude technologie, ook dat is met deze nieuwe router van Odido mogelijk.

D.m.v. het verbinden naar 192.168.1.1 en het user/pass wat op het kaartje aan de achterkant staat in te loggen kun je bepaalde zaken veranderen.

Zet dan de beveiliging op WPA-2 PSK

En dan de 802.11 modes op een lager niveau, bijvoorbeeld B/G/N gemengd. Zodat je geen Wifi 6 meer gebruikt.

Je kan ook de “easymesh” nog uitschakelen en de 5Ghz band uitvinken. 

Zo kom je weer op het niveau van de KPN router en zou je apparatuur het beter begrijpen.

2 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 8 april 2025

Hoi ​@Andrei 1001 ,

Ik snap dat je graag ook deze apparaten wilt verbinden. De router die je van Odido hebt gehad bevat de laatste versies van beveiliging. Sommige apparaten kunnen daar niet mee om gaan. Je zou dan kunnen terugstappen naar de oude technologie, ook dat is met deze nieuwe router van Odido mogelijk.

D.m.v. het verbinden naar 192.168.1.1 en het user/pass wat op het kaartje aan de achterkant staat in te loggen kun je bepaalde zaken veranderen.

Zet dan de beveiliging op WPA-2 PSK

En dan de 802.11 modes op een lager niveau, bijvoorbeeld B/G/N gemengd. Zodat je geen Wifi 6 meer gebruikt.

Je kan ook de “easymesh” nog uitschakelen en de 5Ghz band uitvinken. 

Zo kom je weer op het niveau van de KPN router en zou je apparatuur het beter begrijpen.

Albert55
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 8 april 2025
Andrei 1001 schreef:

Goedendag.

Ik zou graag mijn internetabonnement bij Odido willen opzeggen, omdat ik geen verbinding kan maken met mijn printer en Apple TV. Bij het verbinden treden fouten op! Ik zou graag teruggaan naar het netwerk van KPN, daarmee waren er geen problemen...

Helaas zal Odido dit geen geldige reden vinden om het contract kosteloos te beëindigen.
Ze weten niet welke apparatuur je hebt, en kunnen hier ook geen rekening mee houden.
Klant is zelf verantwoordelijk hiervoor.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen