Skip to main content

Ik heb een probleem met het verbinden van mijn nieuwe Googke Nest cam.

Krijg geen Wifi-verbinding via mijn router. Heb via een hotspot met dezelfde inloggegevens de setup van de camera doorlopen. Lampje brandt groen maar google-app meldt dat de camera off-line is.

Heeft iemand en idee hoe ik deze verbinding met het apparaat kan maken?

Heb helaas al eerder voor andere apparaten een oproep geplaatst maar dit heeft nog niet gewerkt.

Hey ​@Knipschild, heb je al eens geprobeerd om Wifi 6 op Wifi 5 te zetten en WPA-3 op WPA-2? En exact de volgende stappen uitgevoerd zoals hieronder:  

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

De deurbel moet wel uberhaupt de setup weten af te ronden via een hotspot.
Ik had bij een eerdere poging mijn nest thermostaat uit de home app gehaald, geen idee of dit iets beïnvloed heeft.

(Dit is van een andere klant met Google producten, moet als het goed is ook werken met de camera)

Alle stappen die jij hierboven aangeeft had ik al doorlopen. In het Forum had ik gezien dat er meerdere topics omtrent dit probleem waren gemeld. 

Zoals ik aangaf brandt het lampje op de camera groen maar staat het apparaat in de Google Home app op off-line.

Er is via de hotspot een inlogverbinding gemaakt en connectie met camera. Vervolgens op de wifi verbinding gemaakt met de camera (lampje groen) maar niet communiceert met het systeem.

Heb je de Google Home app en de camera al eens gereset ​@Knipschild? Dus een nieuw huishouden aanmaken, clean sheet? 

@Tommie van Odido Het is absurd dat de Google camera bij mijn buren (met toestemming) op het KPN-netwerk wel geinstalleerd kan worden en jullie Zyxel-router stelselmatig apparaten toegang weigert. Gezien het aantal meldingen op het forum is dit geen eenmalig probleem.

Waarom wordt er alleen wat lapwerk verricht? Het lijkt mij dat er een concrete oplossing voor dit probleem bij Odido moet komen?

Hi ​@Knipschild, deze apparaten werken niet altijd goed met de Zyxel modems. Zyxel is hiervan op de hoogte maar heeft tot zover nog geen fix. Wel is dit on-going. Wat is de uitkomst van de laatste vraag van Tommie? En had je ook Wifi 6 op Wifi 5 gezet en WPA-3 op WPA-2?

Reageer