Beantwoord

Nieuwe Glasvezel internet verbinding valt steeds weg

  • 2 August 2023
  • 61 reacties
  • 2619 Bekeken


Toon eerste reactie

61 reacties

Hi @Rosney, we zien inderdaad een uitstekende verbinding en er lijkt niks mis te zijn met de lijn. Dit geef je ook aan in je vorige reactie met een ander modem.

Ik gok dat er een fout zit in de T-56, zal ik je een nieuw modem opsturen?

Nieuwe router (Asus) lijkt idd het probleem te hebben verholpen. Wat @wlmpie zegt zit natuurlijk wel wat in, want vind het wel een beetje apart dat dit vanuit Tmobile niet zo snel gefixt kon worden, wij zijn bijna 4 weken verder... Dit was tevens al iets wat ik tegen de monteur opperde toen hij langskwam om de verbinding te checken of het niet aan de modem kon liggen..

Maar goed, gelukkig is het probleem gevonden en doet een modem swap wonderen. @Tommie graag zouden wij een nieuw modem willen ontvangen, zodat de defecte t56 kan worden vervangen.

Mvg,

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Rosney, ik kan jammer genoeg geen aanschaf van eigen apparatuur voor je vergoeden. Wel heb ik direct een nieuw modem voor je opgestuurd! 

Ik heb op 2 adressen recent glasvezel van t-mobile gekregen. En op beide adresssen precies dezelfde problemen zoals jij beschrijft. Ook nog geen oplossing gekregen. Monteur is op 1 adres langs geweest om het modem te vervangen, hielp niet. Op het andere adres heb ik zelf het modem vervangen door een fritzbox, sindsdien geen problemen meer gehad op dat adres Het ligt dus duidelijk aan de t-56. Heb nu gevraagd of ik de t-54 kan krijgen, hopelijk is het dan opgelost. Heel irritant, vooral omdat het zo lang duurt allemaal terwijl duidelijk is waar het aan ligt.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@wlmpie dat kan ik jammer genoeg niet doen. Eigen apparatuur mogen wij niet vergoeden.

Reputatie 4

Ik heb op 2 adressen recent glasvezel van t-mobile gekregen. En op beide adresssen precies dezelfde problemen zoals jij beschrijft. Ook nog geen oplossing gekregen. Monteur is op 1 adres langs geweest om het modem te vervangen, hielp niet. Op het andere adres heb ik zelf het modem vervangen door een fritzbox, sindsdien geen problemen meer gehad op dat adres Het ligt dus duidelijk aan de t-56. Heb nu gevraagd of ik de t-54 kan krijgen, hopelijk is het dan opgelost. Heel irritant, vooral omdat het zo lang duurt allemaal terwijl duidelijk is waar het aan ligt.

 

 

 

 

Dat is wel heel slecht dat je 2x een defect modem krijgt of er zit een bug in de t56. Allebei niet goed natuurlijk. Wat is dat toch met internetproviders en slechte modems? Bij Ziggo was ook altijd gezeik met die connectboxen met chinese firmware. Ik had gehoopt dat die Zyxels beter zouden zijn, maar die kunnen bijvoorbeeld weer niet omgaan met het IEEE 1905.1 protocol (ethernet backhaul).

Ja dus in totaal als ik mijn andere adres meereken 3 modems die niet werken, dat kan geen toeval zijn. Maar je zou ook verwachten dat het hier dan helemaal vol staat met klachten over dat modem, en dat is ook weer niet. Dus blijft een raadsel die ze nog steeds niet opgelost hebben.

Ik ervaar dit zelfde probleem nu al bijna 1,5 maand. Al een stuk of 5/6 monteurs over de vloer gehad inclusief knp voor de glasvezelkabel,  heel veel gebeld, een nieuw T56 modem en huawei kastje gehad + nieuwe kabeltjes maar het mag niet baten. Vanmorgen is er een kabel in de centrale vervangen ivm een breuk en dat zou het probleem zijn.Tot 23.45 heb ik internet gehad en we zijn weer in hetzelfde probleem geraakt. Ik moet zeggen dat mijn geduld nu echt op is en dat ik wil dat er nu echt goed naar gekeken wordt. Zit er weer een fout in het modem? Kan iemand mij hierbij helpen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Annelotte

 

 

Ik heb mezelf na 1,5 maand verdere moeite bespaart en voor het tweede adres ook een fritzbox besteld. Sindsdien geen problemen meer. Als het echt puur aan met modem zou liggen zouden er meer klachten moeten zijn. Dus het zal een combinatie zijn van iets van een storing op het netwerk waardoor die t-56 vastloopt terwijl een beter modem wel gewoon doorloopt is mijn gok. Beide huizen waar wij het probleem hadden liggen in dezelfde buurt, (houthaven) dus waarschijnlijk aangesloten op dezelfde kast op straatniveau. Vandaar deze theorie.

Ik ervaar dit zelfde probleem nu al bijna 1,5 maand. Al een stuk of 5/6 monteurs over de vloer gehad inclusief knp voor de glasvezelkabel,  heel veel gebeld, een nieuw T56 modem en huawei kastje gehad + nieuwe kabeltjes maar het mag niet baten. Vanmorgen is er een kabel in de centrale vervangen ivm een breuk en dat zou het probleem zijn.Tot 23.45 heb ik internet gehad en we zijn weer in hetzelfde probleem geraakt. Ik moet zeggen dat mijn geduld nu echt op is en dat ik wil dat er nu echt goed naar gekeken wordt. Zit er weer een fout in het modem? Kan iemand mij hierbij helpen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Annelotte

 

Hier een berichtje uit Beverwijk.

Hier hetzelfde verhaal. Beeld bevriest om de haverklap of als we via de chromecast kijken vliegt de wifi / netwerkverbjnding eruit. Alleen op te lossen, tijdelijk , door het modem aan en uit te zetten.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Annelotte23, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor bij ons aan de bel trekt. Wij willen natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele internetverbinding. Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en dat KPN NetwerkNL aangestuurd is. Wil je mij hiervan op de hoogte houden?

Ik ervaar dit zelfde probleem nu al bijna 1,5 maand. Al een stuk of 5/6 monteurs over de vloer gehad inclusief knp voor de glasvezelkabel,  heel veel gebeld, een nieuw T56 modem en huawei kastje gehad + nieuwe kabeltjes maar het mag niet baten. Vanmorgen is er een kabel in de centrale vervangen ivm een breuk en dat zou het probleem zijn.Tot 23.45 heb ik internet gehad en we zijn weer in hetzelfde probleem geraakt. Ik moet zeggen dat mijn geduld nu echt op is en dat ik wil dat er nu echt goed naar gekeken wordt. Zit er weer een fout in het modem? Kan iemand mij hierbij helpen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Annelotte

 

Hier een berichtje uit Beverwijk.

Hier hetzelfde verhaal. Beeld bevriest om de haverklap of als we via de chromecast kijken vliegt de wifi / netwerkverbjnding eruit. Alleen op te lossen, tijdelijk , door het modem aan en uit te zetten.

 

 

Hoi Annelot,

Ik woon in Heemskerk en heb nu een week Odido en alleen maar ellende. Om de haverklap vliegt het internet eruit. Ik heb al een vervangende T56 gehad, maar helpt niet. Kan iemand mij vertellen welke Fritzbox of Asus ik dan maar het beste zelf kan aanschaffen zodat hij het wel doet?????

Hey @Annelotte23, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor bij ons aan de bel trekt. Wij willen natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele internetverbinding. Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en dat KPN NetwerkNL aangestuurd is. Wil je mij hiervan op de hoogte houden?

Hey,

 

kpn monteur is net geweest, lijn doorgemeten en dat zag er allemaal goed uit dus er is helemaal niks veranderd. Modem is nu uit/aan gezet waardoor hij het voor nu doet maar de vraag is voor hoe lang, ik gok een paar uur.. Monteur zei dat het dan hoogstwaarschijnlijk in de hardware zelf zit dus graag zie ik dan een nieuw hardware deze kant op komen, ik baal hier echt van dat ik hier een halve dag op heb zitten wachten en had gehoopt dat het vandaag opgelost zou gaan worden aangezien dit nu al 2 maanden duurt. 

Ik heb meerdere Guidion monteurs hier gehad, en dezelfde hardware (T56) gaat niet lukken (heb er zelf al 2 gehad)… Denk dat we zelf een modem-router van een ander merk moeten aanschaffen...ik las ergens dat het dan wel goed zou kunnen komen...raar, maar waar..

Hey @Annelotte23, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor bij ons aan de bel trekt. Wij willen natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele internetverbinding. Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en dat KPN NetwerkNL aangestuurd is. Wil je mij hiervan op de hoogte houden?

Hey,

 

kpn monteur is net geweest, lijn doorgemeten en dat zag er allemaal goed uit dus er is helemaal niks veranderd. Modem is nu uit/aan gezet waardoor hij het voor nu doet maar de vraag is voor hoe lang, ik gok een paar uur.. Monteur zei dat het dan hoogstwaarschijnlijk in de hardware zelf zit dus graag zie ik dan een nieuw hardware deze kant op komen, ik baal hier echt van dat ik hier een halve dag op heb zitten wachten en had gehoopt dat het vandaag opgelost zou gaan worden aangezien dit nu al 2 maanden duurt. 

En het internet is er weer uit.. heeft het nog geen 2 uur gedaan, overigens een nieuw record. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Annelotte23, bedankt voor je terugkoppeling. De monteur van KPN NetwerkNL heeft dit weer doorgezet naar onze back office. Zij gaan er nu alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen. Wordt vervolgd! 

Reputatie 1

Beverwijk, hier al bijna 12 weken hetzelfde probleem tot wel 20 x per dag uitval.

Probleem schijnt te liggen aan het modem T56 en de switch tussen 2.4 GHz en 5 G in de centrale.

Maar oplossen, ho maar... 👎

Ik had hetzelfde probleem. Heb een vorige modem aangevraagd deT54 en nu geen problemen meer. Zou ik meteen aanvragen, ze sturen hem meteen naar je toe.

En ja, ik woon in jouw omgeving en daar zitten de problemen.

Reputatie 1

Ja, dat was de afspraak met de 3e en laatste monteur vorige week. Het T56 modem omwisselen  voor een T54 modem.

Maar ja, de monteur trok zijn eigen plan en had 1) zijn werkopdracht niet gelezen 2) geen zin meer 3) een grote bek, want " ik ben hier de monteur" . Hij was zonder iets te doen, binnen 5 minuten weer vertrokken.

En dan kun je voor de zoveelste keer weer overnieuw beginnen na 12 weken..

Ik heb sinds zondag een nieuwe modem (T54) en tot nu toe werkt het nog steeds! Na lang aandringen dat het probleem toch echt in de modem (T56) moet zitten de T54 opgestuurd gekregen en het werkt.. Ook ik ben er 3,5 maand mee bezig geweest maar geef niet op.. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @1943AK, dit is bekend bij ons voor Beverwijk en Heemskerk. Onze technische dienst is hier hard mee bezig en zodra wij meer weten, zul je het van ons horen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Nou @Ishana van Odido heel aardig van je, maar mijn geduld is op. De afspraak was dat de monteur van Guidion maandag een ander modem zou plaatsen. Dit staat duidelijk aangegeven in mijn ticket. De monteur hield zich niet aan de afspraak, deed voor de zoveelste keer een meting en vertrok., Maar moet ik het nu zelf gaan oplossen of doen jullie dat nu eens een keer zoals het hoort?

Ik wil een T54 modem zoals al 2 weken geleden is toegezegd. Denk je dat dat lukt?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @1943AK, op dit moment is het onderzoek nog in volle gang. Ook ik moet het onderzoek afwachten voordat ik iets kan betekenen. Hopelijk kunnen ze snel de oorzaak vinden! 

Reputatie 1

#Tomm

Hey @1943AK, op dit moment is het onderzoek nog in volle gang. Ook ik moet het onderzoek afwachten voordat ik iets kan betekenen. Hopelijk kunnen ze snel de oorzaak vinden! 

Nu weer ruim een week later en vanavond al 6 x uitval in 30 minuten.

Kunnen jullie antwoord geven op mijn vraag en het T54 modem nu eindelijk opsturen zoals eerder afgesproken is?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @1943AK, ik heb zojuist op jouw losse topic gereageerd. Het is niet toegestaan om je probleem te melden in meerdere topics, check hiervoor onze Huisregels. Ik verwijs je graag naar het topic wat je bent gestart!

Reputatie 1

Sorry hoor, dit is echt absurd. 

Waarom beantwoorden jullie mijn vraag over het vervangen van het modem niet gewoon?

Reageer