Skip to main content

Sinds dat ik glasvezel bij jullie heb is het een en al gezeur. Ik heb hiervoor bij KPN gezeten en daar nooit problemen gehad. Ivm prijsstijgingen en een goed aanbod van Odido overgestapt maar daar heb ik inmiddels echt spijt van.

Het eerste weekend begonnen de problemen al. s’Avonds weinig tot geen internet. Speedtesten faalden continue waardoor het niet te meten was. Of ze deden het wel met een ping van 300-400+ en snelheden van nog geen 10 mbit’s. Dit terwijl ik een gigabit abonnement heb. Sindsdien minstens 3 - 4 keer per week dezelfde problemen. Vooral s’avonds. 

Dit probleem heb ik zowel met jullie T-56 router als mijn eigen router (UDM pro). Ik krijg van Unifi ook dagelijks minimaal 1x de melding dat het internet weer hersteld is omdat die eruit lag.

Nadat ik de eerste keer contact heb opgenomen hierover kreeg ik een handleiding om een aantal speedtests te doen. Die heb ik netjes gedaan en opgestuurd.

Daarnaast werd me gelijk 2 wifi punten in de maag gesplitst met daarbij de opmerking dat ik die gratis kon proberen terwijl ik al aangegeven had dat ik dat niet nodig had omdat ik mijn eigen access points heb!

Als reactie op die speedtests wou Guidion langskomen. De dag voordat ze langskomen belden ze dat ze toch niet komen omdat het probleem niet bij mij zou liggen maar bij de wijkcentrale van KPN. Bij de technische dienst een verzoek aangemaakt om hiernaar te kijken. Ik zou binnen 3 werkdagen reactie krijgen maar die zijn inmiddels al verlopen maar nog geen reactie. Referentienummer 73749193

Nu zit ik in mijn facturen te kijken en tot overmaat van ramp lijkt het alsof ik toch moet betalen voor de wifi punten terwijl ik deze en niet wil en gratis zouden zijn. Ik wil weten of dit klopt!

Of dit wordt opgelost of ik ga jullie in gebreken stellen en wil mijn contract opzeggen. Op deze manier kan ik niet eens normaal een film of serie kijken s’avonds.

Hallo @maat98 

Gaat het overdag wel beter? Waarschijnlijk heb je dan last van het probleem dat hier omschreven wordt:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

Lees het blauwe en gele blok door.

Reageer