Skip to main content

Netwerkprinter niet benaderbaar

Hi, ik heb sinds gisteren een T-Mobile glasvezel abonnement met de Zyxel T-56 modem. Ik heb mijn macbook en printer daaraan toegevoegd, maar ik kan de printer op mijn macbook (en ook op telefoon) niet gebruiken. Als ik ping naar het ip adres, krijg ik ook timeouts. In de modem zie ik dat alle devices op het 5Ghz netwerk zitten (ik heb 2.4 uitgezet omdat ChatGPT dacht dat dat het probleem misschien op zou lossen, maar helaas). ChatGPT geeft verder aan dat het misschien aan AP Isolation of Client Isolation ligt, maar die setting zit niet in de modem firmware. Heeft hier iemand een idee waarom mijn printer niet beschikbaar blijft?

Uitgelichte reactie

9 juli 2025

Hallo ​@RobinP1986 

Kan de printer app de printer wel zien?

Wat je misschien zou kunnen proberen is ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen. Indien apparaten de verbinding verliezen dan moet je even het netwerk vergeten en opnieuw verbinden.

Mocht dit niet helpen voer dan eens een fabriekreset uit op de printer.

2 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22384 reacties
  • 9 juli 2025

Hallo ​@RobinP1986 

Kan de printer app de printer wel zien?

Wat je misschien zou kunnen proberen is ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen. Indien apparaten de verbinding verliezen dan moet je even het netwerk vergeten en opnieuw verbinden.

Mocht dit niet helpen voer dan eens een fabriekreset uit op de printer.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 9 juli 2025

Wow dat was snel! Dank je! Ik moest wel het 2.4Ghz netwerk weer aanzetten, maar daarna werkte het (met WPA2). 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen