Allen,
Ik probeer nu al een tijd om mijn Netgate 6100 aan te sluiten opde glasvezel aansluiting van Odido, Nu hoor en lees ik overal dat het recht toe, recht aan zou moeten zijn en ik ben echt geen beginneling maar krijg dit gewoon niet voor elkaar.
Heb nu al veel geprobeerd en aangepast maar niks wil lukken, ik krijg gewoon geen link. Dus mijn WAN port blijft down en ook op de MTU zie ik maar 2 lampjes branden, het lampje van de LAN blijft uit.,
Hieronder de settings van de netgate die volgens mij allemaal goed staan. Ik weet zeker dat ik de juiste poorten heb want als ik deze zo achter de Zylex inprik werkt alles gewoon zoals verwacht.

En ik heb Vlan 300 aangemaakt en aan mijn WAN interface gekoppeld, (als ik dat doe en de netgate opnieuw opstart en deze achter de Zylex hang, dan heb ik wel een link maar uiteraard geen internet door de VLAN. )
Ik weet niet meer waar ik verder moet kijken.
Ik heb al een keer vanuit de Zylex een release van ip adres gedaan, maar dat maakt geen verschil, al een paar keer met de service desk aan de lijn gehangen om te kijken of die nog wat konden doen maar helaas.
Wat zie ik over het hoofd of wat doe ik fout?
Ik hoor graag, alvast bedankt.