Skip to main content

Goedemiddag,  eindelijk na ruim 3 maanden wachten hebben we internet met glasvezel. Ik had de 2 gb up en down besteld. Maar ten eerste hebben we traag internet via de WiFi. 

Zie voorbeeld: ook al gebeld met odido, die zeggen er niets aan te kunnen doen. Daarnaast wil ik graag het modem in. Maar het wachtwoord klopt niet. Ook al een reset gedaan door het knopje in te drukken voor 30 seconden. Maar nog steeds niks. Kan het ww veranderd worden? Ik hoor het graag. 

Mvg Angelique 

Gaat het om een zakelijk of particulier abonnement? Bij een zakelijk abonnement heb je n.l. geen directe toegang tot de router en kun je alleen iets doen via de mijn Odido omgeving.

Als het een particulier abonnement is dan zou je er wel gewoon in moeten kunnen. Let op, ook de gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig. 

Hallo ​@MwdeMaar 

En wat is de snelheid als je bekabeld een laptop op de router aansluit en een speedtest doet met de Ookla speedtest app?

Gebruik voor WiFi te meten ook de Ookla speedtest app met als server Odido Amsterdam.

Het is een particulier abonnement en kom er echt niet in. 

Test op verschillende speedtesten gedaan, komen allemaal beetje hetzelfde uit. 

Bekabeld nog niet geprobeerd,  dat gaan mijn zoons vanavond doen. Ik weet dat WiFi minder is dan bekabeld. Maar vind het best laag voor mijn abonnement van 2 gb 

Zie voorbeeld om het modem in te kunnen:

Gebruikersnaam is op dit moment ongeldig??? 

@MwdeMaar 

Je gebruikt het Login Password on hier in te loggen?

Ja wat achter op het modem staat om in het modem te komen. Uiteraard niet van de WiFi enz. 😉

Zie voorbeeld om het modem in te kunnen:

Gebruikersnaam is op dit moment ongeldig??? 

Die is wel apart.

Dan is het probleem dus niet je wachtwoord want dan zou je deze melding krijgen: "De gebruikersnaam of het wachtwoord is niet correct of vergrendeld."

Dit is dus echt een melding dat op dit moment niet ingelogd kan worden door admin. Misschien is de router bezig met updaten maar dat zou niet zolang mogen zijn. Of je hebt het te vaak geprobeerd. 

Probeer het over die 3 minuten nog eens en geef dan de melding eens door.

Het is opgelost, mijn zoon heeft een apart 2 en 5 g aangemaakt en heb nu via de WiFi supersnel internet.  Hij kwam de admin wel in. Dus waarschijnlijk ligt het aan mijn telefoon. 

Mijn zoon zou zo voor jullie kunnen werken. Binnen 2 minuten opgelost 🤣

Nou gelukkig maar toch. 
met een telefoon inloggen op je modem is ook verre van ideaal 😉

Hij kwam de admin wel in. Dus waarschijnlijk ligt het aan mijn telefoon. 

Daarom zei ik dat het allebei hoofdlettergevoelig is 😉 Bij een mobiel wordt vaak de eerste letter automatisch in hoofdletter gezet en moet je gelijk eerst naar kleine letters omschakelen om admin te tikken.

Ik had uiteraard gekeken naar de hoofdletters en kleine letters. Maar kon met mijn tel dus niet inloggen. 😉

Reageer