Skip to main content
Beantwoord

Modem Zyxel T-50 modem omruilen voor Zyxel T-56 (Wifi 6 / WPA3)

  • 24 May 2024
  • 7 reacties
  • 160 Bekeken

Ik zou graag mijn modem Zyxel T-50 willen omruilen voor een nieuwer Zyxel T-56. Speciaal met het oog op Wifi 6 (in plaats van Wifi 5) en WPA3 (in plaats van WPA2) voor alle mijn apparaten.

Kunt u mij hierbij assisteren?

Alvast bedankt!

7 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hi @runoman, ik wil je allereest van harte welkom heten op de community! 😄 Ik heb dit gelijk voor je geregeld. Aangezien je van DSL gebruikmaakt, heb ik een Zyxel T-54 naar je toe gestuurd, de T-56 heeft namelijk geen DSL-poort. Gelukkig ondersteunt deze zowel Wifi 6 als WPA3 en deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Zodra deze onderweg is krijg je een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. Het oude modem hoef je vervolgens niet terug te sturen, maar mag je inleveren bij een milieupunt. Ik wil je alvast veel plezier wensen met het nieuwe modem! 

HI @Nora van Odido. Bedankt voor je snelle reactie en service!

Reputatie 1

Ik zou graag mijn modem Zyxel T-50 willen omruilen voor een nieuwer Zyxel T-56. Speciaal met het oog op Wifi 6 (in plaats van Wifi 5) en WPA3 (in plaats van WPA2) voor alle mijn apparaten.

Is dat mogelijk?

OP dit moment ondervind ik veel problemen met een PC die ik op zolder heb en waarbij ik ook een Zyxel wap 6807 heb geplaatst, maar weinig verbetering te zien geeft.

Ik hoor het graag

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @JGroenewold ,

Een t56 gaatbaan jouw pc probleem niets oplossen.  De WaP is wel een goede oplossing , dus laten we eens kijken hoe die optimaal kan functioneren.  Waar staat de WAp en is die bekabeld met de t50 verbonden?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JGroenewold 

WiFi 6 heeft wel een wat groter bereik en bij de T56 hoort ook een WiFi 6 versterker.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @JGroenewold 

WiFi 6 heeft wel een wat groter bereik en bij de T56 hoort ook een WiFi 6 versterker.

Dan moet jouw randapparatuur ook wifi6 ondersteunen :)

Maar laten we eens kijken naar de huidige apparatuur,  check mijn vragen.

Reputatie 1

Hallo @JGroenewold 

WiFi 6 heeft wel een wat groter bereik en bij de T56 hoort ook een WiFi 6 versterker.

Dan moet jouw randapparatuur ook wifi6 ondersteunen :)

Maar laten we eens kijken naar de huidige apparatuur,  check mijn vragen.

Inmiddels de WAP wel aan de praat gekregen d.m.v  reset, kabel aan T50 en gevonden in netwerk. Losgekoppeld en daarna met UTP kabel met PC verbonden als ethernet. Gaat nu als een speer. Heb 300 mb up en down. Dus laten zo. Bedankt voor jullie info.

Reageer