sinds een paar weken geeft het logboek aan dat er hackers bezig zijn om het modem te kraken ,.. port scan attack en een ping of death attack, dus ze zijn de poorten aan het scannen voor een ingang en met een dos attack, ik heb de papieren liggen , dus aantoonbaar, het probleem is natuurlijk dat die klanten achter een vpn zitten dus via een ip scan niet te achterhalen , op mijn pc staat g-data, en er staan wat dingen open , maar deze werken via linux, Bv een weerstation , of mijn sattelite decoder.
Nu ben ik al een paar weken bezig om dit onderwerp te bespreken met de zogenaamde ``technici`` maar als er mij al verteld word door de medewerker, ik heb niet echt verstand van pc en de volgende moet uitleggen wat een vpn is kom ik niet veel verder,
Op mijn vraag , kunt u mij doorverbinden met iemand van de td om de lease tijd van het ip terug te brengen naar bv 30 minuten word het heel stil, en krijg ik als antwoord, wij leggen het neer bij onze TD en dat gaat 7 dagen duren, dus men kan gewoon hun gang gaan .
Er is een monteur geweest en die stelde voor om de mediaconverter te vervangen van genexis naar nokia omdat af en toe de modem uitviel en de genexis al is problemen gaf, ik hen uitgelegd, de modem valt uit door een ddos aanval, maar goed, wie ben ik , dus stuurt u de nokia media converter maar op en wat blijkt, ik heb dus 2 de zelfde media converters en geen nokia. dit gemeld vandaag aan odido, maar al met al geen stap verder.
Ik begin zo langzamerhand de indruk te krijgen dat odido het geen moer interesseert dat de mensen ``gehackt `` worden door apparatuur die ik krijg van odido.
hoe ga ik dit oplossen , een firewall in het modem zetten is voor mij geen optie, u kunt trouwens bij mij in het modem kijken wat er aan de hand is en als dit niet lukt, ik heb de bestanden op mijn pc staan .
M V G
Joop Breurken