Skip to main content

Na de overgang naar odido en traag internet heb ik het zyxel t50 modem uit/aan gezet. Resultaat is dat het modem terug lijkt te zijn naar default instellingen:  mijn eigen dhcp range bestaat niet meer en ik moet het modem op 192.168.1.1 benaderen. Inloggen op het modem met default password (achter op het modem) lukt echter niet. De login page blijft in beeld met een draaiende cirkel.

Na herhaalde pogingen uiteindelijk een echte factory reset gedaan, maar symptomen blijven helaas hetzelfde.

Wie weet raad? 

Hallo @rctroodt 

Maak je alleen gebruik van de Odido modem/router?

Ervaar je dit probleem ook in een andere browser of met een andere apparaat?

Na de overgang naar odido en traag internet heb ik het zyxel t50 modem uit/aan gezet. Resultaat is dat het modem terug lijkt te zijn naar default instellingen:  mijn eigen dhcp range bestaat niet meer en ik moet het modem op 192.168.1.1 benaderen. Inloggen op het modem met default password (achter op het modem) lukt echter niet. De login page blijft in beeld met een draaiende cirkel.

Na herhaalde pogingen uiteindelijk een echte factory reset gedaan, maar symptomen blijven helaas hetzelfde.

Wie weet raad? 

Hi @Waqqas ,

ik heb een directe lijn van mijn laptop naar het modem. Andere PC, Chrome/Edge, cookies clearen, etc helpen niet. Ook een wifi verbinding vanuit telefoon naar het modem komt niet verder. Mijn Ubiquity doet nu ff niet mee, die zit op een ander SSID, dat nu niet meer actief is op het modem.

Ik zie wel dat de https verbinding niet geaccepteerd wordt door het verlopen van een SSL certificaat. Helpdesk komt niet verder dan dat op de achtergrond technische migratie gedaan wordt, en kan zelf geen user aanmaken. Zou wel mijn instellingen kunnen aanpassen naar mijn wens, maar da's niet waar 😉 Mijn wens is dat ik weer zelf kan instellen hoe ik SSID, en parental_control kan instellen.

Hey @rctroodt, goed dat je hiervoor aan de bel trekt en bedankt voor het uitvoeren van de acties. Het gekke is is dat na de harde Factory Reset het modem nog steeds niet goed werkt. 

Om dit en andere wensen op te lossen heb ik besloten om je een T-56 op te sturen. Hier zul je zometeen een bericht van ontvangen. Wil je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven of alles goed werkt? Daarnaast zie ik dat je nog in bezit bent van twee oude Entone Kamai 510 TV Boxen, deze ruil ik ook graag voor je om naar een Amino TV Box. Kan ik dit ook voor je in gang zetten?

Hey @rctroodt, goed dat je hiervoor aan de bel trekt en bedankt voor het uitvoeren van de acties. Het gekke is is dat na de harde Factory Reset het modem nog steeds niet goed werkt. 

Om dit en andere wensen op te lossen heb ik besloten om je een T-56 op te sturen. Hier zul je zometeen een bericht van ontvangen. Wil je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven of alles goed werkt? Daarnaast zie ik dat je nog in bezit bent van twee oude Entone Kamai 510 TV Boxen, deze ruil ik ook graag voor je om naar een Amino TV Box. Kan ik dit ook voor je in gang zetten?

Dag @Tommie van Odido , fijn dat je dit initieert. zodra ik deze binnen heb zal ik je laten weten of ik de instellingen kan aanpassen. 

Wat de TV Box betreft: deze zijn ooit bewust omgeruild van Amino naar Entone. Bij de Amino moest ik regelmatig (1 a 2 keer per jaar) een omruil aanvragen omdat de AB niet meer kon connecten. Dus eigenlijk ben ik nog blij - nee, het minst ontevreden - met de Entone. Alleen is TV gemist een drama op deze boxen, ik weet niet of dat op de Amino verbeterd is? Probleem is dat je altijd via de gids terug moet bladeren. BTW: ik heb er 1 over, die haperde na de TV Anywhere rollout. Regelmatig loopt beeld vast en alleen een system-reset bracht dan nog uitkomst. hoor graag van je of mijn bovenstaande issues met de nieuwste Amino opgelost zijn? 

Meteen een andere vraag: op de Zyxel kan ik geen QoS/data limiet instellen. als de kids aan het streamen en online gamen zijn, loopt alle andere verkeer vast. Toch zie ik niet dat alle bandbreedte verbruikt wordt. Zou een verhoging van internetsnelheid hier toch kunnen helpen? 

Hey @rctroodt, bedankt voor je snelle reactie.

De werking en de UI zijn hetzelfde op de Entone en de Amino. Wel mag ik mededelen dat we bezig zijn om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Hier zul je later meer over horen zodra dit kan en mag. Heb je het over onze afstandsbediening die je opnieuw moet connecten? Het haperen zal wel opgelost moeten zijn met een Amino.

•  Meteen een andere vraag: op de Zyxel kan ik geen QoS/data limiet instellen. als de kids aan het streamen en online gamen zijn, loopt alle andere verkeer vast. Toch zie ik niet dat alle bandbreedte verbruikt wordt. Zou een verhoging van internetsnelheid hier toch kunnen helpen? 

Dit is inderdaad niet in te stellen op onze Zyxels maar dit zal wel worden opgelost als je je internetsnelheid verhoogd. Ik zie namelijk dat je een 50 Mbit/s abonnement hebt, dit verkopen we ook niet meer. Vooral als je gamers/streamers thuis hebt zitten is 100 Mbit/s eigenlijk nog te weinig maar het is al een stuk beter dan 50 Mbit/s.

Hey @rctroodt, goed dat je hiervoor aan de bel trekt en bedankt voor het uitvoeren van de acties. Het gekke is is dat na de harde Factory Reset het modem nog steeds niet goed werkt. 

@Tommie van Odido , de T-56 geeft mij weer controle over mijn netwerk. Top! De oude is retour gestuurd.

Hey @rctroodt, super bedankt voor deze mooie terugkoppeling. Hier ben ik erg blij om en ik wens je een heerlijk zonnig weekend!😎 

Reageer