Skip to main content
Beantwoord

Modem herstart zichzelf bij wijzigen instellingen

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik wou een aantal Wi-Fi instellingen wijzigen op mijn DX5401-B0 Modem, maar hij is super instabiel.

Zodra ik een simpele wijziging toebreng aan bijvoorbeeld de Gast-Wi-Fi instellingen, dan herstart de hele modem zich. De pagina word niet meer geladen.(Ik zit verbonden op het normale Wi-Fi SSID) En na 2-3 min is hij weer bereikbaar. Maar alle Wi-Fi apparaten in huis worden van het internet gehaald.

Als ik via de hoofdpagina naar de LAN instellingen (linksonder) ga dan word de pagina geladen, maar blijft het cirkeltje draaien. En uiteindelijk reset/herstart de hele modem zich weer.

De internet verbinding valt dan zowel bedraad en Wi-Fi helemaal weg.

Ook bij het benaderen van pagina’s via het rechter (hamburger button) menu reset de modem zich vaak. Vaak worden de instellingen wel opgeslagen.

Ik heb de modem al naar de fabrieksinstellingen gereset via het kleine knopje bij de netwerkpoorten, maar hierna heeft hij nog steeds hetzelfde gedrag. (Het was daarna een heel gedoe om instellingen te wijzigen.)

Hebben jullie nog een suggestie voor een oplossing?

Of zouden jullie een vervanging van het apparaat kunnen opstarten?

Beste antwoord door Sven-Odido

Downgrade is gestart, modem zal over een paar minuten opnieuw opstarten voor de installatie 

Bekijk origineel

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20761 reacties
  • 31 maart 2025

Hallo ​@Kimmo81 

Het spontaan herstarten is een bekend probleem met de nieuwe firmware, dmv een downgrade van de firmware kan dit opgelost worden.

Zijn alle privé velden in je community profiel ingevuld?

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 810 reacties
  • Antwoord
  • 1 april 2025

Downgrade is gestart, modem zal over een paar minuten opnieuw opstarten voor de installatie 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 1 april 2025

Bedankt. De modem web interface werkt nu weer een stuk beter!

Had nog wel een vastloper van de webinterface en een reset van de verbinding toen ik naar de systeeminformatie pagina wou gaan. Maar kan nu echt 90% meer dan hiervoor.

Hopelijk komt er snel een nog nieuwere update waar al deze problemen zijn opgelost.

Btw: De internet verbinding lijkt nu ook iets sneller te reageren, het laden van pagina's gaat sneller dan gisteren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen