Beantwoord

miscommunicatie Zyxel modem en Dream machine Pro

  • 5 March 2024
  • 7 reacties
  • 81 Bekeken

Vorige week is er een Zyxelmodem geplaatst in de meterkast. In die kast heb ik een Ziggo modem en mijn UDM Pro "Dreammachine". Als ik de Ziggomodem loskoppel van de router en de Odido modem koppel, dan heb ik geen internet.  De modem is goed geïnstalleerd. Wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door Pjotr123 19 March 2024, 15:28

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

ik zou eerst eens kijken naar de udm. dhcp aan? even uit/aan? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pjotr123 

Heb je een glasvezel verbinding? Dan kan je ook de UDM koppelen aan de ONT zonder Zyxel.

 

De foto die je meestuurt is de settings van de UDM? Probleem is dat ik daar niet inkom. daar werk ik nog aan

 

Reputatie 7
Badge +15

@Pjotr123 

Ah ik heb geen UDM, heb de foto van Google maar alle instellingen die vereist zijn staan erin.

Helaas kan ik hier niets mee. 

Reputatie 7
Badge +15

@Pjotr123 

Kan je in de interface links wel naar networks en dan create New network of edit een bestaande regel?

De gegevens die je nodig hebt zijn VLAN 300, connectie type DHCP en IPv6 uitgeschakeld.

Mocht het je niet lukken kan je dan eens een screenshot delen?

Mod edit:

@Pjotr123

Kan je in de interface links wel naar networks en dan create New network of edit een bestaande regel?

De gegevens die je nodig hebt zijn VLAN 300, connectie type DHCP en IPv6 uitgeschakeld.

Mocht het je niet lukken kan je dan eens een screenshot delen?

Beste Waqqas,

Het is me gelukt. Met jouw gegevens lukte het. Het modem is er nu ook tussenuit.

Nogmaals dank voor je hulp

Reageer