Na een stroomstoring doet de mediaconverter het niet meer
Hoe kom ik aan een nieuwe?
Grt. Erwin
Na een stroomstoring doet de mediaconverter het niet meer
Hoe kom ik aan een nieuwe?
Grt. Erwin
Hi
De ONT/Mediaconverter kunnen inderdaad erg gevoelig zijn voor een stroomstoring. Kan je mij vertellen welke lapmjes branden op het ONT en modem? Dan kan ik de juiste aansturing bieden.
Hi Tommy,
Op het modem is alles groen behalve internet die is rood.
OP de media converter is alles groen behalve los, die is uit.
Pon knippert groen.
Het is gisteravond gecheckt en alles uit gezet en weer aan. Helaas zonder resultaat.
Ik kan het nu niet nagaan want ik ben in het buitenland.
Bedankt alvast.
Grt.
Erwin
Hi
De ONT/Mediaconverter kunnen inderdaad erg gevoelig zijn voor een stroomstoring.
En waar je een kapotte router van Odido makkelijk kan vervangen door simpelweg van een online of lokale winkel een router te kopen (er zijn er genoeg die VLAN 300 aankunnen, en dan heb je ook nog een betere router), een ONT is zeker niet makkelijk te krijgen. Vooral niet als je niet van Fritzboxen houdt.
Heb je wat meer informatie over welke ONT specifiek gevoelig is voor stroomstoringen? Is dat de Huawei? Zoja, is die te vervangen voor een andere, die wel normaal en betrouwbaar is?
Hey
Er lijkt sprake te zijn van een storing op de splitter die veroorzaakt wordt door een actief PtP ONT in de wijkcentrale. Er zijn meerdere klanten die hierdoor geen diensten hebben. Ik heb een ticket voor onze technische dienst voor je aangemaakt. Zij zullen dit verder onderzoeken!
Hey
Hi Tommie,
Bedankt voor de terugkoppeling.
Enig idee wanneer de technische dienst dit oppakt / oplost?
Grt.
Erwin
Dat durf ik voor nu nog niet te zeggen
Bedankt Tommie.
De storing is inmiddels opgelost.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.