Skip to main content

Na een stroomstoring doet de mediaconverter het niet meer 

Hoe kom ik aan een nieuwe?

Grt. Erwin

Hi ​@Erwins76, welkom op onze Community!

De ONT/Mediaconverter kunnen inderdaad erg gevoelig zijn voor een stroomstoring. Kan je mij vertellen welke lapmjes branden op het ONT en modem? Dan kan ik de juiste aansturing bieden.

1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

Hi Tommy,

Op het modem is alles groen behalve internet die is rood.

OP de media converter is alles groen behalve los, die is uit.

Pon knippert groen.

Het is gisteravond gecheckt en alles uit gezet en weer aan. Helaas zonder resultaat.

Ik kan het nu niet nagaan want ik ben in het buitenland.

Bedankt alvast.

Grt.

Erwin

Hi ​@Erwins76, welkom op onze Community!

De ONT/Mediaconverter kunnen inderdaad erg gevoelig zijn voor een stroomstoring.

@Tommie van Odido Dit is verontrustend om te horen. Een mediaconverter is een essentieel stuk infrastructuur van een huishouden. Het is een beetje als een CV: je kan een dag zonder als er storing is, maar al heel snel wordt dat heel vervelend. En van een CV verwacht ik ook dat die absoluut niet “erg gevoelig is voor een stroomstoring.”

En waar je een kapotte router van Odido makkelijk kan vervangen door simpelweg van een online of lokale winkel een router te kopen (er zijn er genoeg die VLAN 300 aankunnen, en dan heb je ook nog een betere router), een ONT is zeker niet makkelijk te krijgen. Vooral niet als je niet van Fritzboxen houdt.

Heb je wat meer informatie over welke ONT specifiek gevoelig is voor stroomstoringen? Is dat de Huawei? Zoja, is die te vervangen voor een andere, die wel normaal en betrouwbaar is?

Hey ​@Erwins76, bedankt voor de informatie.

Er lijkt sprake te zijn van een storing op de splitter die veroorzaakt wordt door een actief PtP ONT in de wijkcentrale. Er zijn meerdere klanten die hierdoor geen diensten hebben. Ik heb een ticket voor onze technische dienst voor je aangemaakt. Zij zullen dit verder onderzoeken! 

Hey ​@GebruikersnaamRandomTekst, alle ONT's en Mediaconverters zijn gevoelig voor stroomstoringen. De technologie wordt wel steeds beter maar een stroomstoring kan er gewoon voor zorgen dat er een defect ontstaat in het ONT/MC. 

Hi Tommie,

Bedankt voor de terugkoppeling.

Enig idee wanneer de technische dienst dit oppakt / oplost?

Grt.

Erwin

Dat durf ik voor nu nog niet te zeggen ​@Erwins76, ze moeten de stoorzender namelijk opsporen, hopelijk kunnen ze dit snel regelen! 

Bedankt Tommie.

De storing is inmiddels opgelost.

👍🏻

Reageer