Skip to main content

Mijn laptop Asus tP300L notebook vindt geen netwerk van T-Mobile. Vreemd, aangezien wij tot voor kort Ziggo klant waren en de laptop wél verbonden bleek.

Medewerker van T Mobile heeft via de klantenservice meegekeken, van allerlei mogelijkheden geprobeerd (zoals testnetwerken, minder beveiligde netwerken) etc., maar niets werkt.


Mijn zakelijke laptop verbindt wél direct met het T Mobile netwerk, dus het functioneert wél.
Op mijn privé laptop is Windows 10 geïnstalleerd.
​​​​​​
Enig idee hoe dit netwerkprobleem t.b.v. de laptop kan worden opgelost?
Ik heb hem ook al handmatig proberen toe te voegen, maar ook hier vindt hij niets.

Hallo @rick_akaRecruitment 

Welke modem/router heb je van T-Mobile en andere netwerken kan hij dus ook niet zien in de WiFi lijst?

Kijk bekabeld eens of de netwerk adapter voorzien is van de laatste update.

Mocht het om alleen het T-Mobile netwerk gaan, kan je eens inloggen in de modem/router :

In het overzicht bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen.

In het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen.

Wat ook kan is bij draadloos, andere, bij 802.11 modus WiFi b/g/n gemengd kiezen om WiFi 6 uit te schakelen en toepassen.


Reageer