Skip to main content

Monteur is net geweest en ons aangesloten op Odido wij komen van ziggo.

wij hebben een Ubiquiti net werk in huis.

we hebben een kabel in de Zyxel T56 gestoken en deze in de usg van het netwerk maar deze herkent hem niet. Daarna weer bij de ziggo modem en toen geen probleem.

wie kan mij helpen in Leeke taal om dit op te lossen, heb geprobeerd om in te loggen bij de zyxel modem maar dat lukte niet klanten service gebeld die zijden dat dat soms voorkomt de eerste 48 uur.

Heb je wel internet als u rechtstreeks met de Zyxel verbinding maakt ?


usg wel even opnieuw opgestart?


Hallo @Patrik1970 

 

Stond het Ziggo modem in bridge mode ? of was er een vast ip adres ingesteld in de USG ?

Wellicht is het verstandiger om hulp in te roepen van die gene wie het Ubiquiti netwerk heeft aangesloten.


usg wel even opnieuw opgestart?

Ja , en helaas maakt niet uit


Heb je wel internet als u rechtstreeks met de Zyxel verbinding maakt ?

Allen wifi maar zodra je achterin de modem een kabel steek maakt hij geen verbinding met de usg


Hallo @Patrik1970 

 

Stond het Ziggo modem in bridge mode ? of was er een vast ip adres ingesteld in de USG ?

Wellicht is het verstandiger om hulp in te roepen van die gene wie het Ubiquiti netwerk heeft aangesloten.

Gaan we even vragen maar die is natuurlijk net op vakantie en hier wordt het huis bijna digitaal aangestuurd 😂😂


Heb je wel internet als u rechtstreeks met de Zyxel verbinding maakt ?

Allen wifi maar zodra je achterin de modem een kabel steek maakt hij geen verbinding met de usg

Heb je wel verbinding als je een laptop/pc aansluit met een kabel?


Hallo @Patrik1970 

Kun je wel inloggen op de USG?

Sluit dan de internetkabel vanaf de mediaconverter aan op de WAN poort van de USG, de Zyxel heb je niet nodig.

Verbind een laptop bekabeld met de USG, log in op de USG en neem deze instellingen over:

Na het opslaan en herstarten van de mediaconverter moet alles werken zonder de Zyxel.


Hallo @Patrik1970 

Kun je wel inloggen op de USG?

Sluit dan de internetkabel vanaf de mediaconverter aan op de WAN poort van de USG, de Zyxel heb je niet nodig.

Verbind een laptop bekabeld met de USG, log in op de USG en neem deze instellingen over:

Na het opslaan en herstarten van de mediaconverter moet alles werken zonder de Zyxel.

Heb het geprobeerd,maar heb een ander scherm als die van jou. 
Na het invullen opnieuw opstarten maar toen deed hij niks meer waarschijnlijk heeft het te maken met een vast ip adres of iets anders.

helaas ben ik hier niet zodanig mee. Heb zelf het netwerk aangelegd, toen was het data kabel erinvan de ziggo modem en hij deed het.

nu Odido kabeltrein en doet hij het niet.

balen


@Patrik1970

Wellicht kan je een foto van het scherm dat jij ziet delen inclusief aangepaste instellingen?


@Patrik1970

Wellicht kan je een foto van het scherm dat jij ziet delen inclusief aangepaste instellingen?

 Dit is wat ik zie, ik had het aangepast naar manual en toen op 300 maar toen deed hij helemaal niks en kwam ik er alleen nog in via mijn telefoon.

wat een ellende. Woon je toevallig niet in Noord-Holland 


Klein maar toch wel belangrijk, wat is je interne LAN subnet?

De Zyxel gebruikt 192.168.1.x (subnet .1), is deze gelijk als de instelling van je LAN subnet van je USG?

Dan heb je te maken met een NAT issue, omdat de vertaling van een zelfde subnet onmogelijk is.

Laat maar even geen controller pagina’s zien, omdat Unifi de vervelende eigenschap heeft om bijna bij elke update de hele GUI weer overhoop te gooien.

Maar kijk eens onder ‘Network’, wat voor subnet staat daar? .. 192.168.1.1/24? .. of iets anders?

Hier een handleiding uit het verleden over je LAN IP te veranderen.

Nog iets, als je VLAN 300 manueel instelt dan betekent dat ook gelijk dat de Zyxel er niet meer tussen zit!!! Je sluit de WAN van de USG direct aan op de ONT .. of welke glasconverter je ook mag hebben.


Monteur is net geweest en ons aangesloten op Odido wij komen van ziggo.

wij hebben een Ubiquiti net werk in huis.

we hebben een kabel in de Zyxel T56 gestoken en deze in de usg van het netwerk maar deze herkent hem niet. Daarna weer bij de ziggo modem en toen geen probleem.

wie kan mij helpen in Leeke taal om dit op te lossen, heb geprobeerd om in te loggen bij de zyxel modem maar dat lukte niet klanten service gebeld die zijden dat dat soms voorkomt de eerste 48 uur.

 

Ik ben sinds dit weekend over op Odido met een vergelijkbare opzet. 
Ubiquiti netwerk met een USG router. 

Ik heb de WAN poort van de router rechtstreeks op de glasconverter (ONT). Dus geen Zyxel router/modem er tussen. De monteur heeft die modem alleen gebruikt om op te leveren.

Op de WAN poort heb ik handmatig VLAN 300 ingesteld en DHCP.

 

 

2 routers, dus de Zyxel en USG, achter elkaar maakt je netwerk nodeloos complex.


Reageer