Skip to main content

Na mijn verhuizing van Ziggo naar Odido kan ik zowel extern als thuis mijn Synology NAS niet meer bereiken. NAS via ethernetkabel direct aan modem verbonden. Via de Wifi niet te vinden en ook in mijn netwerkoverzicht niet.

Met netwerkkabel direct tussen laptop en NAS kan ik wel mijn schijven benaderen maar niet mijn instellingen.

 

Hallo @Leo Plug 

Dit alles heeft te maken dat je NAS ooit is opgezet binnen het subnet van Ziggo, die dus afwijkt van het subnet van Odido. Subnetten kunnen niet met elkaar communiceren, tenzij er een router tussen hangt … maar dat is weer een heel ander topic ‘Netwerken’.

Meest eenvoudige wat je kunt doen, is een netwerk reset doen van je NAS, zonder dat je je data verlies. Hiermee kun je je NAS opnieuw instellen in je huidige subnet.

 

En als je dan weer ingelogd bent, maak een nieuw ‘admin account’ aan en disable de default ‘admin account … Admin’ om beveiligings redenen


Na mijn verhuizing van Ziggo naar Odido kan ik zowel extern als thuis mijn Synology NAS niet meer bereiken. NAS via ethernetkabel direct aan modem verbonden. Via de Wifi niet te vinden en ook in mijn netwerkoverzicht niet.

Met netwerkkabel direct tussen laptop en NAS kan ik wel mijn schijven benaderen maar niet mijn instellingen.

 

Hoe is je Synology ingesteld?
Met een vast IP adres of dynamisch (DHCP)?


Reageer