Ik heb even bij het type gekeken, moet op zich kunnen.
Alleen is odido geen coax/kabel.
Maar je kunt vanuit de ont (kastje waar glasvezel in gaat en ethernet/netwerk aansluiting uitkomt) de kabel die nu naar de zyxel gaat in poort 1 van de Fritz doen. Dat is een 2.5G.
Dus een abonnement dan niet hoger dan dat nemen.
Dan zal die poort als WAN aangemerkt moeten worden in de instellingen. Daarna kiezen voor odido of t-mobile.
Bij mijn Fritz is het nog t-mobile ondanks nieuwste fritzos.
Dus je mist een ethernet poort voor je interne netwerk.
Ik zie zo niet wat de "UK" anders maakt?
Maar dat moet je dan wel nagaan. Maar als het in Nederland bij ziggo werkt, zal dat hopelijk geen ellende geven.
Dankjewel voor de snelle reactie.
ik moet poort 1 van de fritz aan gaan merken als WAN in de instellingen. Hoe doe ik dat? Of zou de monteur dat voor mij kunnen doen?
groetjes, turkoois
Ik weet niet of de monteur daar tijd voor heeft, en wellicht helemaal niet mag doen aangezien het geen odido aparatuur is.
De interface van de 6690 ken ik niet zelf, maar denk dat het over het algemeen redelijk identiek is aan andere fritzen.
Op de site van avm https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-6690-cable/ is veel te vinden en ook veel informatie over de webinterface.
Ik ga er wel vanuit dat je weet hoe je inlogt op je modem? Anders ook even op die site kijken…
Bij mij is er 1 poort groen met de tekst WAN, dus ik kan daar niets aan instellen.
Ik zie op de site wel dit document: https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-6690-Cable/1167_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-configureren/
Alleen staat daar wel een opmerking bij dat een probleem kan zijn!
Er wordt geen VLan ondersteunt, terwijl ik bij mij dus voor t-mobile kan kiezen waarmee de VLan goed gezet wordt!
Nu zie ik geen datum of fritzos versie staan, dus kan verouderd zijn (hoop ik)
Nog even verder gezocht, maar schijnt echt niet te kunnen…
Enig oplossing is de zyxel van odido ervoor, maar heeft dan niet veel voordelen meer.
Ik heb hier ook wel eens gezien om er een switch tussen te zetten die dan overweg kan met vlan.
Dan leest de switch alles via de vlan, en gaat verder zonder.
Misschien @Waqqas hier iets aan toevoegen?
Hallo @Turkoois
Zoals op de pagina waar @JwBokx naar verwijst staat, als er toegangsgegevens vereist zijn kan je de Fritzbox niet op de converter aansluiten. Je kan hem wel achter de Zyxel router gebruiken.
Of misschien een andere Fritzbox overwegen?
Inderdaad een andere fritzbox als budget toelaat is altijd makkelijker.
Ik zelf heb er 1 van de kringloop, en die werkt echt veel beter dan de zyxel.
Wij hebben een super hoge snelheid voorlopig niet nodig, dus deze gaat prima.
Maar dan moet je wel een beetje weten hoe met die dingen om te gaan.
Op tweakers kom ik nog wel de optie tegen van een switch vóór de fritz, Dus aan de ONT de switch, dan de fritz. Deze schijnt met vlan om te kunnen gaan: Tp-Link Tl-Sg105E.
Is op zich niet duur, maar ook dan wel weten hoe je het moet doen!
Dat kan dus goedkoper zijn, maar dan moet je zelf uitzoeken hoe. En in geval van te traag of niet werken moet je niet bij odido zijn..