Kan Google Nest Deurbel niet toevoegen

  • 22 May 2024
  • 6 reacties
  • 31 Bekeken

Sinds te overstap naar Odido kan ik geen Google Nest Deurbel meer toevoegen. Onderstaande stappen heb ik al geprobeerd, maar werken niet.

  • wifi gesplitst naar losse 2.4Ghz en 5 Ghz
  • beveiliging naar WPA2 gezet
  • wifi 6 laten omzetten naar wifi 5
  • netwerkapparatuur herstart

Inmiddels twee nieuwe deurbellen van Google ontvangen, maar beide werken niet. Probleem lijkt dus echt aan het apparatuur van Odido te liggen.

Tommie van Odido 24 dagen geleden

Hi @SilvesterH, welkom op onze Community!

Dit zie ik inderdaad vaker terugkomen maar als het goed is moet het wel op te lossen zijn. De Google Nest ondersteund namelijk wel WPA-3 en zowel de 2,4 als de 5 GHz band, echter geen Wifi 6. Je geeft aan dat je dit al geprobeerd hebt alleen zie ik nu dat het nog aanstaat. Ik heb het voor de zekerheid nog een keer uitgezet. Kan je mij ook aangeven wat de deurbel precie aangeeft en weet je toevallig het MAC-adres van de deurbel? Dan kan ik het wat beter onderzoeken!  

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SilvesterH, welkom op onze Community!

Dit zie ik inderdaad vaker terugkomen maar als het goed is moet het wel op te lossen zijn. De Google Nest ondersteund namelijk wel WPA-3 en zowel de 2,4 als de 5 GHz band, echter geen Wifi 6. Je geeft aan dat je dit al geprobeerd hebt alleen zie ik nu dat het nog aanstaat. Ik heb het voor de zekerheid nog een keer uitgezet. Kan je mij ook aangeven wat de deurbel precie aangeeft en weet je toevallig het MAC-adres van de deurbel? Dan kan ik het wat beter onderzoeken!  

Hoi @Tommie van Odido

Zover ik weet wordt Wifi 6 gewoon ondersteund, voordat we overstapte naar Odido gebruikte we ook gewoon wifi 6 en werkte naar behoren. Pas nu we het apparatuur en het netwerk van jullie gebruiken is het een probleem.

De deurbel geeft na het verbinden met de wifi, bij de stap dat hij de wifi test, de melding dat er geen internetverbinding is. Het MAC-adres zou moeten zijn ‘C2-04-19-84-45-66-82-FD’.

Reputatie 7
Badge +9

Dat MAC-adres kan ik inderdaad niet vinden @SilvesterH. Wel zie ik een Nest deurbel verbonden met het modem met MAC-adres: 1c:53:f9:43:47:4c. Maar deze is gewoon verbonden.

Zou je anders een factory reset willen uitvoeren en niks willen veranderen in het modem? Kan je dan kijken of er een verbinding gemaakt kan worden?

Ik kon de deurbel vannochtend verbinden door eerst een hotspot te maken met dezelfde naam, daarna de hotpsot uit te zetten. Sinds de wifi echter op wifi 5 is gezet doet hij het niet meer.

Dat MAC-adres kan ik inderdaad niet vinden @SilvesterH. Wel zie ik een Nest deurbel verbonden met het modem met MAC-adres: 1c:53:f9:43:47:4c. Maar deze is gewoon verbonden.

Zou je anders een factory reset willen uitvoeren en niks willen veranderen in het modem? Kan je dan kijken of er een verbinding gemaakt kan worden?

Deurbel gereset en hij is nu succesvol verbonden in 1 keer 👍🏻

Wel heb ik nu problemen met andere apparaten. Mijn WiFi punten doen het niet meer en op mijn mobiel krijg ik de melding als ik met de wifi wil verbinden dat deze is uitgezet door de beheerder.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @SilvesterH, wat goed dat het gelukt is! Die andere punten zijn weer jammer maar we geven niet op. De wifi staat zeker niet uit. Je aangepaste netwerk (SSID) staat hier gewoon als beschikbaar en is goed te bereiken. Ik heb één aanpassing in het netwerk gemaakt, kun je het opnieuw proberen? Geen geluk? Zou je dan voor de zekerheid toch Tommie's tip willen volgen en het modem een fabrieksreset willen geven? Je SSID springt dan wel weer terug. Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt!

Reageer