Skip to main content

Sinds eind vorig jarig ben ik ook overgestapt naar glasvezel van Odido. Hierbij heb ik een nieuwe modem ontvangen, de T-56.

Met de T-50 had ik nooit problemen. Nu kan ik een game zoals Destiny 2 opstarten, maar in game kan ik niks. Ik word uit matches gegooid, omdat mijn verbinding niet goed is. 

Ik heb altijd draadloos mijn games gespeeld. Maar nu kan ik al ruim een maand geen game spelen. Andere spellen kan ik wel spelen, maar ondervind dan een hoop lag.  (Ik heb trouwens al 4 keer gesproken met iemand van Odido).

Wat kan ik hieraan doen? 

Hi @Anshari, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic bent gestart. Heb je hier alleen last van met Destiny 2? Of merk je dit ook in je dagelijkse internet verbruik? Ik heb je verbinding onder de loop genomen en hier is niks raars op te zien. Je wifi-netwerk is uitstekend. Mag ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren en om UPnP op het modem uit te schakelen. Dan kunnen we de enige puntjes uitsluiten. Alvast bedankt.

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

UPnP uit zetten 

• Ga naar https://192.168.1.1/ in een web browser. 
  • Klik links op het hamburger menu en ga naar - Netwerk instellingen - Thuis Netwerk. 
  • Klik op UPnP en zet de twee toggles uit.

Goedemiddag @Tommie van Odido 

Bedankt voor de snelle reactie. 

Ik heb gedaan wat jij mij hebt aangeraden. Had ik al een aantal keren gedaan, maar nu nogmaals. 

Er is niet veel veranderd. Het mooie is dat een snelheidstest op mijn telefoon goed is. Maar een speedtest op de ps5 geeft anders aan. Het lijkt wel een blokkade. Met de oude modem, de T-50, had ik dit probleem niet. Helaas moest ik de oude retour doen en sindsdien kan ik bepaalde games niet of heel slecht spelen. Zoals call of duty, predecessor en Destiny.

Ik voeg een aantal foto's toe met resultaten van de test. De uploadsnelheid is heel laag, bij de T-50 was dit veel hoger en had ik vrijwel geen problemen.

Hi @Anshari,

Ik heb een update gepushed naar je modem. Kan je eens checken of de games nu wel werken voor je. 

Hi @Sven-Odido ,

Ik kan weer Gamen zonder frustraties. Deze update heeft voor mij gewerkt! Vriendelijk bedankt voor de snelle hulp!

Hallo, 

Ik heb het zelfde probleem: Powerflip en UPnP uitgezetspeedtest meerdere keren uitgevoerd, maar nog steeds slome en geen verbinding op mijn PS5, daarnaast een wifi versterker ontvangen die het ook niet verbeterd. Inmiddels 5 medewerkers gesproken. (playstation doet het wel bij andere thuis) Kun je z.s.m. kijken naar mijn probleem @Sven-Odido 

Beste @Sven-Odido 

Ik ervaar al maanden hetzelfde probleem met uploadsnelheden rond de 70 kbps. Zeer frustrerend omdat het online gamen maar niet lukt.

Na alles geprobeerd te hebben zonder resultaat lees ik nu dat een update naar de modem wellicht de problemen verhelpt. Is het mogelijk om deze update ook te krijgen? 

Met vriendelijke groet

Hi @Sreem, zou je eens een bekabelde speedtest willen uitvoeren op een laptop/desktop volgens onze norm? 3

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Ook ben ik benieuwd wat de upload snelheid op je PS5 is als je een speedtest doet via speedtest.net. Je kunt niet gemakkelijk een browser openen op de PS5 maar als je www.speedtest.net verstuurd via een bericht naar iemand, dan kun je op de link klikken en opent de browser.

Beste @Tommie van Odido 

Hierbij de benodigde gegevens. Speedtest via de ps browser lukte maar niet. De lage uploadsnelheid van de ps zelf verklaart wel waarom het maar niet lukt om online te gamen. Je bent wel online op de ps5. Video's bekijken lukt ook maar het online gamen verbind niet. Ook met mobiele games via wifi ervaar ik regelmatig dezelfde problemen, de games laden maar niet.

Het gamen werkt 9/10 keer niet.

Is de PS5 wel bekabeld aangesloten @Sreem? De upload is altijd aan de lage kant op de speedtest van PSN zelf, de download is echter ook aan de lage kant. Dat zou niet moeten als je hem bekabeld hebt aangesloten. 

@Tommie van Odido Ps5 is bekabeld aangesloten, ik merk dat de testen wel heel vaak verschillen er zijn ook momenten dat de downloadsnelheid rond de 800 is maar uploadsnelheid blijft laag. Het is alsof de ps5 steeds opnieuw probeert te verbinden. Met 5g hotspot gaat het overigens wel goed maar dan heb ik ook geen onbeperkt dus kan er niks mee

Hmm, kan je eens een andere kabel en poort proberen @Sreem? Ook ben ik benieuwd welke snelheid je behaald na een powerflip en factory reset van het modem. Laat dan alle standaard instellingen staan en voer de meting uit. Als het dan nog niet voldoende is ga ik een monteur aansturen. 

Hmm, kan je eens een andere kabel en poort proberen @Sreem? Ook ben ik benieuwd welke snelheid je behaald na een powerflip en factory reset van het modem. Laat dan alle standaard instellingen staan en voer de meting uit. Als het dan nog niet voldoende is ga ik een monteur aansturen. 

Beste @Tommie van Odido Een ander kabel via een ander poort heeft helaas niet geholpen. powerflip en een reset heeft ook niet geholpen. downloadsnelheid is wel omhoog naar de 800 mb maar de uploadsnelheid blijft rond de 100 kbps. het is zeer frustrerend om hier al maanden mee om te gaan. pas na 23:00 uur begint het netwerk op een normale snelheid te komen. 

ter informatie: probleem doet zich het meest voor op de ps5, zodanig dat je niet kunt gamen, begint in de middag tot laat in de avond. op andere apparaten merk je wel wat traagheid met het laden maar gaat het nog wel oke. ps5 werkt met een 5g hotspot prima. en laat in de avonden op kabel ook oke.

Ik leest dat bij velen de problemen zijn verholpen door een nokia ont. mocht er een monteur komen zou het fijn zijn als de ont vervangen kan worden want met alleen een speedtest via telefoon is de probleem niet te achterhalen. 

met vriendelijke groet,

Het swappen naar een Nokia ONT is een specifiek issue op het netwerk van WBA @Sreem, daar kunnen niet alle issues op geschoven worden. Zou je eens een pingtest willen uitvoeren tijdens de piekuren? Ben wel benieuwd wat daar uitkomt.

Mijn upload hier is ook laag, terwijl mijn download hoog is, echter als ik een speedtest uitvoer op de PS5 op speedtest.net, dan schiet hij bijna gelijk als mijn download. Er lijkt een fout te zitten in de speedtest van PSN.

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

• Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

• Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

• Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 IP-adres

Reageer