Dag allen,
Sinds kort heb ik glasvezel van Odido en is mijn internetverbinding + tv netjes opgeleverd door de monteur. Nu zou ik graag het Zyxel router vervangen voor bijv. een Fritzbox waarbij mijn oog in eerste instantie viel op de FB 5590 Fiber met het idee dat dan ook de Huawei Converter (hn8010Ts XGS-PON) er tussenuit kan. Nu heb ik de community wel doorgespit met als resultaat o.a. deze topic en zag ik op de instructiesite van AVM dat dit bij T-mobile/Odido (nog?) niet gaat werken.
Nu zijn mijn vragen: gaat gebruik maken van deze FB met XGS-PON ondersteunt worden? En is er zicht op vanaf wanneer ongeveer? Of is er een alternatief modem/router die wel rechtstreeks geplaatst kan worden zonder de Huawei Converter? Of zie ik nog een hele andere mogelijkheid over het hoofd?
Als het in de toekomst ondersteunt gaat worden, wil ik wel investeren in de FB5590. Dan hang ik hem zolang nodig wel even achter de Converter en haal ik de Converter wel weg als er wel ondersteuning is. Mocht er geen ondersteuning komen, dan houd ik liever de nodige tientjes aan meerprijs in m'n zak en ga ik voor een FB 7590AX of ander merk/type met in ieder geval een WAN poort
Ik ben benieuwd naar de reactie. Alvast bedankt!
Groeten, Roel