Hallo,
Wij hebben een Zyxel T56 modem van Odido. Hieraan gekoppeld is onder andere een Ubiquiti CloudKey Plus Gen2 voor het beheren van de accesspoint en camera's.
Sinds een paar weken heeft de cloudkey een probleem, na een herstart blijft deze staan op “obtaining ip-address”.
In recovery mode krijgt de cloudkey wel een IP adres toegewezen. Ik dacht eerst aan een probleem met de Firmware van de Cloudkey, dus deze via de recovery-stand opnieuw geladen (meerdere versies), maar probleem bleef bestaan.
Wat speuren op internet gaf aan dat er mogelijk een probleem is met IPv6 adressen. Toen ik in de ARP tabel keek in het modem zag ik tot mijn verbazing dat er inderdaad ook ipv6 adressen zijn uitgedeeld, terwijl ipv6 in het modem op uit staat. Ik kan de cloudkey op het ipv6 adres ook pingen en inloggen via ssh. Maar uiteindelijk heeft de cloudkey een ipv4 adres nodig,
Handmatige toewijzing in de DHCP biedt geen oplossing. Het probleem blijft hetzelfde.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik ipv6 volledig kan uitschakelen op het modem? Het schuifje onder “configuratie van LAN IPv6-modus, lijkt namelijk niet zo veel te doen.
Bellen met de klantenservice van Odido resulteerde in een verwijzing naar de community.