Beste community
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er echt niet uit!
Ik heb een van Mobile Wifi Huawei type E5785 , die heb ik een paar maanden aangeschaft.
Van de week heb ik een IP camera indoor gekocht en het verbinden van de camera lukte goed, in dezelfde ruimte met wifi aan werkt de ip camara goed maar doe ik mijn 4G internet aan werkt het niet.
Ik heb ingelogd via de computer en heb de UpCn wel geactiveerd maar er gebeurt niets.
Ik weet eerlijk gezegd echt niet wat ik moet doen. Kan iemand mij aub helpen en echt stap voor stap want ik ben niet echt een it specialist 🙂 . In ieder geval erg bedankt voor alle reacties!
Bladzijde 1 / 1
Hi @huawei81 ,
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van dergelijke camera's geen brood heb gegeten. Gelukkig hebben we wel een hoop leden op deze Community die zich hier wel mee bezighouden of er op z'n minst wat tips voor hebben. Hopelijk komt er iemand langs met de gouden tips, zoals bijvoorbeeld@tmoesel !
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van dergelijke camera's geen brood heb gegeten. Gelukkig hebben we wel een hoop leden op deze Community die zich hier wel mee bezighouden of er op z'n minst wat tips voor hebben. Hopelijk komt er iemand langs met de gouden tips, zoals bijvoorbeeld
En op wat voor manier krijg je via WiFi wel verbinding?
Hoi wat fijn dat jullie allemaal reageren
@tmoesel wanneer ik mijn normale internet aanzet dan werkt de camara niet. Maar als ik wifi aandoet dan werkt het dus wel met de HUAWEI mifi modem.
Daarnaast de IP indoor Camara die ik heb gekocht is een Smartwares type 37186 AT
Daarnaast de IP indoor Camara die ik heb gekocht is een Smartwares type 37186 AT
Is het deze https://www.smartwares.eu/en-gb/smartwares-cip-37186at-indoor-ip-camera-cip--37186at
Ik zie verder niks hoe de toegang tot de camera werkt, alleen via de bijgeleverde app. Die zal via-via de camera wel vinden als ie op hetzelfde wifianetwerk zit.
Is dat niet het geval, dan moet het vie een cloudservice o.i.d. Of handmatig. Maar van beide zie ik niks in de manual. Ik zou dat bedrijf die die camaras verkoopt/levert vragen hoe dat moet, want dit heeft verder niks met T-Mobile te maken.
Ik zie verder niks hoe de toegang tot de camera werkt, alleen via de bijgeleverde app. Die zal via-via de camera wel vinden als ie op hetzelfde wifianetwerk zit.
Is dat niet het geval, dan moet het vie een cloudservice o.i.d. Of handmatig. Maar van beide zie ik niks in de manual. Ik zou dat bedrijf die die camaras verkoopt/levert vragen hoe dat moet, want dit heeft verder niks met T-Mobile te maken.
Hoi @tmoesel dat is inderdaad de camara
wat ik weet is dat ik de app moest downloaden en alles moest registereren.
Als de camera aanstaat met wifi doet hij het dus wel
Ik heb het gevoel dat het met instellingen te maken heeft van de modem
Iemand anders die ik ken heeft ingelogd in de modem en heeft een bepaalde cijferreeks moeten intypen alleen ik kan dit niet vinden in de mifi modem.
Bedrijf heb ik ook al gebeld maar die verwijzen mij naar tmobile ....
hij werkt dus wel maar als ik normaal internet aanzet dan werkt het zenden naar de camara niet meer.....terwijl het een camara is dat je overal wereldwijd kan kijken.
wat ik weet is dat ik de app moest downloaden en alles moest registereren.
Als de camera aanstaat met wifi doet hij het dus wel
Ik heb het gevoel dat het met instellingen te maken heeft van de modem
Iemand anders die ik ken heeft ingelogd in de modem en heeft een bepaalde cijferreeks moeten intypen alleen ik kan dit niet vinden in de mifi modem.
Bedrijf heb ik ook al gebeld maar die verwijzen mij naar tmobile ....
hij werkt dus wel maar als ik normaal internet aanzet dan werkt het zenden naar de camara niet meer.....terwijl het een camara is dat je overal wereldwijd kan kijken.
Ik heb de manual kunnen downloaden @tmoesel die stond op de website https://www.smartwares.eu/en-gb/smartwares-cip-37186at-indoor-ip-camera-cip--37186at onderin de Engelse variant daar zie je hoe het precies werkt stap voor stap
Op een vaste aansluiting zal het op afstand benaderen van die camera het wel doen zonder al te veel gezoek en studie, maar op een mobiele verbinding ligt dat anders.
Voor je MiFi i.c.m. met je abo / SIMkaart is internetverkeer van buiten naar binnen standaard geblokkeerd, voor alle 65535 internetpoorten.
Je kan in de E5785 bij profile management ervoor zorgen dat de APN op 'internet' staat, dan staan een paar van die 65535 poorten open en dan hopen dat die camera App i.c.m. de camera en de site/account er 1 kiest die open staat.
Maar een methode zonder die app staat niet vermeldt, dus zonder die app is die camera niet te gebruiken. Dat maakt het vooral in dit geval een gok.
Verder heeft T-Mobile problemen als het gaat om verbinding leggen van de ene naar de andere T-Mobile verbinding, dat zou je ook nog parten kunnen spelen. Probeer anders de camera eens op een DSL of kabel of glasvezel (niet-T-Mobile Thuis) internetaansluiting en ook je smartphone op KPN of Vodafone ( of andere internationale provider).
Voor je MiFi i.c.m. met je abo / SIMkaart is internetverkeer van buiten naar binnen standaard geblokkeerd, voor alle 65535 internetpoorten.
Je kan in de E5785 bij profile management ervoor zorgen dat de APN op 'internet' staat, dan staan een paar van die 65535 poorten open en dan hopen dat die camera App i.c.m. de camera en de site/account er 1 kiest die open staat.
Maar een methode zonder die app staat niet vermeldt, dus zonder die app is die camera niet te gebruiken. Dat maakt het vooral in dit geval een gok.
Verder heeft T-Mobile problemen als het gaat om verbinding leggen van de ene naar de andere T-Mobile verbinding, dat zou je ook nog parten kunnen spelen. Probeer anders de camera eens op een DSL of kabel of glasvezel (niet-T-Mobile Thuis) internetaansluiting en ook je smartphone op KPN of Vodafone ( of andere internationale provider).
Hoi @tmoesel bedankt voor je uitgebreide informatie.
Ik wil wat je uitleg in alinea 2 uitproberen. Ik moet denk ik dan inloggen in de modem om dit uit te voeren?
Anders moet ik idd een normale internet abonnnement aanschaffen.
Bedankt voor het uitzoeken
Ik wil wat je uitleg in alinea 2 uitproberen. Ik moet denk ik dan inloggen in de modem om dit uit te voeren?
Anders moet ik idd een normale internet abonnnement aanschaffen.
Bedankt voor het uitzoeken
De configuratiepagina van Huawei mobile modemrouters zijn doorgaans te bereiken op http://192.168.8.1/
Dan moet je maar even in de menu's bladeren en kijken waar je de APN kan veranderen (een nieuw profiel aanmaken, zo werkt dat).
Dan moet je maar even in de menu's bladeren en kijken waar je de APN kan veranderen (een nieuw profiel aanmaken, zo werkt dat).
Hoi @tmoesel ik ben via mijn pc nu ingelogd in dr modem en ben in menu Inbellen en dan Profielbeheer.
Daar zie ik info over APN maar deze is al denk im automatisch imgesteld. Ik zie.staan bij type : IPv4 . Moet ik deze aanpassen?
Daar zie ik info over APN maar deze is al denk im automatisch imgesteld. Ik zie.staan bij type : IPv4 . Moet ik deze aanpassen?
Ik zag net dat er een knop aan moest geklikt worden. Volgens mij werkt het. Ik ga het vnv testen!!! @tmoesel
Je kan het bestaande automatische niet wijzigen. Je moet een nieuw profiel aanmaken met een naam naar keuze. Dan alleen bij APN internet invullen en dan opslaan en actief maken wat meestal automatsich gaat.
Hij werkt! Bedankt @tmoesel
OK mooi zo. Dan wordt schijnbaar toch (initieel) 1 van die (weinige) open poorten gebruikt, wellicht 80 of 443 of iets heel hoog boven de 50000. Dat heb ik nooit bekeken/getest maar doet er in deze ook niet toe.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.