Zolang als ik Odido heb zijn er momenten dat het internet er gewoon helemaal uit klapt. Soms is dat overdag, meestal is dat in de nacht.
Ook nu op het moment van schrijven ligt het er ondertussen al weer een kwartier uit. Wel wifi, geen internet toegang. Alle apparaten.
Na een poosje keert het wel terug maar meestal is dat na een half uur tot enkele uren.
Regelmatig voelt het internet ook stroperig aan. Alles vertraagt een poosje en komt dan weer op volle snelheid terug. Dit kan enkele uren aanhouden en is merkbaar op alle apparaten. Soms zo traag dat er time outs op websites plaats vinden, waarna ze binnen een seconde inladen als ik op de mobiele data van Vodafone ga.
Klantenservice ziet niets. 1 keer ruis gezien, monteur is geweest, zegt dat lijn schoon is, legt even nieuwe kabel tussen Media converter en modem en vertrekt weer.
Ik werk heel wisselend, ook in nachtdiensten en zou graag zien dat Odido nu eindelijk eens met een concrete oplossing komt.
Ja, ik heb wifi boosters (Zyxel Multy M1), deze staan als AP te draaien en zijn in een Daisy chain aan elkaar gekoppeld met utp.
Op dit moment staan die rood net als het internet lampje op het modem. Wat kunnen we er nou eindelijk eens aan doen.
Postcode check gedaan, ruim halve uur terwijl we in storing zitten en geen storing bekend.
Media Converter (Huawei) en Modem (Zyxel T56) al paar keer een reboot gegeven. Resultaat nu onveranderd.
Geen mail communicatie gehad over onderhoud ook.
Ondertussen weer statisch wachten en hopen dat internet zo terug is, zodat ik weer verder werken kan. Werkgever staat VPN over een hotspot namelijk niet toe ivm veiligheid.
Ik heb eventueel ook een recente logboek pull beschikbaar.