Beantwoord

internet valt steed uit

  • 27 April 2024
  • 5 reacties
  • 56 Bekeken

geachte lezer 

ik ga via glasvezel naar zyxel modem en dan  naar mijn rt-ac3200 asus router die weer naar de nodige verbindingen legt via switch 

bij ziggo modem die in bridge mode stond  had ik totaal geen problemen als liep als een tierelier en nu valt het steeds alles in huis weg als ik wat aan het internetten ben.

hoe kunnen wij dit oplossen krijg nu toch spijt van de overstap naar jullie 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 April 2024, 15:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @poetssnol 

Mogelijk veroorzaken de 2 routers IP conflicten.

Kan je de stabiliteit eens testen met enkel de Zyxel aangesloten?

Wat je ook kan doen is de Asus met een (langere) internetkabel aansluiten op de mediaconverter.

In de interface van de Asus ga naar advanced, LAN, IPTV, vul 300 in bij internet VID en klik op toepassen.

Na het herstarten van de mediaconverter moet internet op de Asus werken.

De Asus er tussenuit halen kan dan natuurlijk ook.

volgens mij zit op de rt-ac3200 geen vlan zie wel iptv en dan zie ik isp profiel selecteren  daar onder iptv

stb poort kiezen en daar onder dhcp routes gebruikenMulticastrouting inschakelen (IGMP Proxy)  Efficiënt multicast doorsturen (IGMP Snooping) inschakelen en daar onder UDP-proxy (Udpxy)

verder zie ik niks waar ik die 300 zou moeten invullen 

iptv vlan op handmatig gedrukt en 300 kunnen invullen maar nog steeds valt internet weg stop er vandaag mee 

Reputatie 7
Badge +15

@poetssnol 

Valt het internet ook weg met alleen de Zyxel aangesloten? Je kan de internetkabel tussen ONT en router ook eens vervangen.

En valt het weg bekabeld of via WiFi? Zie je dan ook een rood lampje op de Zyxel?

hallo Waqqas

ik ben vandaag  nog eens begonnen ik heb nu alleen de RT-ac 3200 asus erop draaien en de camer s er opnieuw opgezet tot zover nog geen uitval gehad dat was gisteren wel anders maar laat mij nu niet te vroeg juichen bedank tot nu voor jou inzet en misschien dat ik je niet meer nodig heb 😀

bvd poetssnol

Reageer