Skip to main content

internet vakt steeds weg

  • 15 October 2023
  • 2 reacties
  • 16 Bekeken

Sinds 12 Oktober overgestapt van KPN naar Odido omdat wij met ons mobiele abbonement ook al bij Odido zitten en nooit klachten hebben gehad leek ons dit goed te doen. Dit is echter de slechtse keuze ooit geweest, met KPN nooit problemen gehad en alles werkte altijd vlekkeloos. Nu we zijn overgestapt naar Odido valt meerdere keren per dag het internet uit en de juffrouw die wij aan de telefoon hadden vertelde ons dat het mogelijk wel aan onze switch zou kunnen liggen en dat ze geen switches ondersteunen. Toen wij vroegen welke switch ze dan wel ondersteunde kon ze daar geen antwoord op geven. Dit is natuurlijk een slap verhaal, uitermate slecht en zeer onprofessioneel... Nu zijn ze een "onderzoek gestart" en houden ze ons modem 3 dagen in de gaten, maar te lezen aan alle reacties hier op de community zijn ze er nog niet helemaal uit. Mocht dit probleem niet snel worden opgelost dan ga ik binnen een maand weer terug overstappen naar KPN. Liever 20 euro meer betalen maar altijd werkend thuisnetwerk dan goedkoop en altijd problemen. 

Hey @Jvsdr, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat het modem de afgelopen dagen regelmatig is uitgevallen. Ik heb je daarom een nieuw modem opgestuurd. Zou je dit nieuwe modem kunnen testen zonder je randapparatuur angesloten te hebben? Ik zie namelijk een hele boel lease time errors verschijnen in mijn lijnmeting. Dat zijn allemaal apparaten die aangesloten zitten op je switch. Dit kan voor de verstoring zorgen. Dan kunnen we namelijk het modem uitsluiten en de boosdoener opsporen. Wil je ons , nadat je het nieuwe modem hebt aangesloten, een terugkoppeling geven? Alvast bedankt!


Beste Tommie, bedankt voor je reactie. Nu is het alleen zo dat dit setup 2 jaar lang prima heeft gedraaid vis de kpn. We zijn overgestapt en dus een nieuw modem gekregen en nu valt het internet steeds weg. Dan kan het toch niet aan mijn apparatuur liggen maar dan kan het eigenlijk alleen maar aan het modem liggen? Als ik nu een nieuw modem van jullie aansluit zonder apparatuur en het werkt, en vervolgens sluit ik mijn apparatuur weer aan en het werkt niet dan krijg ik straks te horen dat het toch aan mijn apparatuur ligt terwijl het waarschijnlijk aan het modem ligt die het niet aan kan. Ik wil uiteraard het nieuwe modem graag uittesten maar dan wel met alle apparatuur wat ik nu heb draaien want dat heeft het altijd gedaan en moet het dus ook gewoon weer doen. 

In ieder geval bedankt voor het meedenken en we houden contact! 

 

Mvg

Jaïr 


Reageer