Oke, ik ga het heel makkelijk maken omdat ik gewoon een oplossing wil. Langere tijd heb ik al hetzelfde probleem dat ik rond avond tijden 1000+ ping krijg op verschillende dingen en het internet oprecht gewoon heel traag is. Ik heb meerdere keren service gebelt, wat altijd slecht opgepakt werd, meerdere monteurs hier gehad overdags wanneer er geen problemen waren en die wisten ook niks. Vervolgens was het een tijdje gestopt en nu is het weer terug. Ik ben er wel een beetje klaar mee op dit punt, is hier iemand die een oplossing weet?
Klinkt heel erg alsof je hier last van hebt:
Heb je een genexis ONT(glasvezelkastje)? Dan heb je heel waarschijnlijk last van het grootschaliger probleem waarvoor in het topic hierboven een onderzoek loopt.
Klinkt heel erg alsof je hier last van hebt:
Heb je een genexis ONT(glasvezelkastje)? Dan heb je heel waarschijnlijk last van het grootschaliger probleem waarvoor in het topic hierboven een onderzoek loopt.
Nee, huawei kastje
Klinkt heel erg alsof je hier last van hebt:
Heb je een genexis ONT(glasvezelkastje)? Dan heb je heel waarschijnlijk last van het grootschaliger probleem waarvoor in het topic hierboven een onderzoek loopt.
Nee, huawei kastje
Haal je modem en ont kastje van de stroom na 1 minuut je ont weer op stroom 2 minuten later je modem weer op stroom dat helpt
Hallo
Kun je de router ook eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en de internetkabel tussen ONT en router vervangen?
Hallo
Kun je de router ook eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en de internetkabel tussen ONT en router vervangen?
Dit is helemaal niet nodig
Klopt, meestal is het niet nodig maar proberen kan geen kwaad en wie weet..
Klinkt heel erg alsof je hier last van hebt:
Heb je een genexis ONT(glasvezelkastje)? Dan heb je heel waarschijnlijk last van het grootschaliger probleem waarvoor in het topic hierboven een onderzoek loopt.
Nee, huawei kastje
Haal je modem en ont kastje van de stroom na 1 minuut je ont weer op stroom 2 minuten later je modem weer op stroom dat helpt
Dit gedaan, vervolgens LOS lampje wat alleen maar rood knippert en het internet wat het helemaal niet meet doet
Hallo
Kun je de router ook eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en de internetkabel tussen ONT en router vervangen?
Werkt niet.
Hi
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik onderzoek het graag voor je. Zou je voor mij een bekabelde ping en speedtest willen uitvoeren? Ook ben ik benieuwd of de issues op bepaalde momenten spelen, bijvoorbeeld alleen in de avond. Zou je ook je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen → Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds → Klantnummer: ABC12345. Dan kan ik een lijnmeting uitvoeren om te kijken of alles goed is. Alvast bedankt voor de moeite!
Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.
- Heb je een computer met Windows, kijk dan op deze pagina: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)
- Heb je een computer met macOS, kijk dan op deze pagina: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)
- Heb je een computer met Linux, kijk dan op deze pagina: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Pingtest bekabeld -
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.
- Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
- Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
- Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
- Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
- Ping 8.8.8.8
- Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
- Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
- Ping 8.8.8.8
- Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
- Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
- Start een traceroute naar 8.8.8.8
- Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
- Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
- Start een traceroute naar 8.8.8.8
- Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
-
- Ping het gevonden IP-adres
- Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
- Linux/Mac terminal; ping -c 1000 IP-adres
- Ping het gevonden IP-adres
Hi
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik onderzoek het graag voor je. Zou je voor mij een bekabelde ping en speedtest willen uitvoeren? Ook ben ik benieuwd of de issues op bepaalde momenten spelen, bijvoorbeeld alleen in de avond. Zou je ook je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen → Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds → Klantnummer: ABC12345. Dan kan ik een lijnmeting uitvoeren om te kijken of alles goed is. Alvast bedankt voor de moeite!
Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.
- Heb je een computer met Windows, kijk dan op deze pagina: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)
- Heb je een computer met macOS, kijk dan op deze pagina: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)
- Heb je een computer met Linux, kijk dan op deze pagina: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Pingtest bekabeld -
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.
- Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
- Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
- Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
- Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
- Ping 8.8.8.8
- Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
- Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
- Ping 8.8.8.8
- Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
- Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
- Start een traceroute naar 8.8.8.8
- Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
- Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
- Start een traceroute naar 8.8.8.8
- Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
-
- Ping het gevonden IP-adres
- Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
- Linux/Mac terminal; ping -c 1000 IP-adres
- Ping het gevonden IP-adres
Kan geen speedtest doen als ik geen internet heb.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.