Skip to main content
Beantwoord

internet probleem

  • 23 June 2024
  • 8 reacties
  • 81 Bekeken

Hallo,

Een probleem met de internetverbinding, zie bijgevoegd filmpje.

Het lijkt erop dat de internetverbinding zo nu en dan wegvalt.

 

met vriendelijke groet,

Louis

het filmpje

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LouisD 

Het knipperen van deze lampjes is het probleem niet, dit betekent dat er data wordt gebruikt.

Valt het internet alleen via de WiFi weg of ook bekabeld?

Als er even geen internet, brandt de wereldbol dan rood?

Wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de router?

Het herstarten van de ONT en/of router al gedaan?

Hallo,

De router is al (meerdere malen) herstart, het resultaat blijft hetzelfde. Wat bedoel je met ONT?

Geen rode lampjes te zien, alleen het knipperen van de lampjes zoals in de film te zien is.

Op de TV merk ik het wanneer de verbinding wegvalt, even later is die er weer. De TV (en de box) is alleen via WiFi aangesloten. Verder bekabeld aangesloten zijn: mijn eigen netwerk (router), een Daikin LAN adapter en de SolarEdge omvormer.

met vriendelijke groet,

Louis.

Reputatie 7
Badge +3

@LouisD Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om de verbinding uit te meten. Echter zie ik dat het modem de afgelopen 13 weken niet van de stroom is geweest. Het is echt belangrijk dat deze minimaal 30 seconden van de stroom wordt gehaald voor een goede herstart. In dit topic lees je precies hoe je dit doet en lees je ook hoe je het ONT (witte of zwarte kastje in de meterkast) herstart. 

Daarnaast wil ik je vragen om alle randapparatuur los te koppelen en alleen het modem aan te sluiten wat je van ons hebt gekregen. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan ga ik gelijk opnieuw meten. 

Hallo,

De gevraagde acties heb ik gedaan, maar het resultaat blijft hetzelfde.

 

met vriendelijke groet,

Louis

Reputatie 7
Badge +15

@LouisD 

Zit je toevallig op het KPN netwerk met een zwarte Genexis ONT? En heb je de hele dag door last van wegvallende internet?

Hallo,

Ik zit op het KPN netwerk maar heb een witte ONT (van ZYXEL).

Af en toe heb ik last van wegvallend internet (ten minste dat merk ik).

 

met vriendelijke groet,

Louis

Reputatie 7
Badge +3

@LouisD Dank je wel voor jouw terugkoppeling en de genomen moeite! 

Ik ben meteen opnieuw het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten. Echter ziet deze er gelukkig goed uit. 

Ervaar je het wegvallende internet willekeurig of gebeurd dit echt op specifieke tijdstippen? 

Ik wil je vragen om dit de komende 2 dagen te monitoren en hier de tijdstip/datum van de wegval te noteren. Ik ga dit dan gelijk voor je doorzetten naar onze technische dienst voor verder onderzoek. 

Hallo @LouisD 

Het knipperen van deze lampjes is het probleem niet, dit betekent dat er data wordt gebruikt.

Valt het internet alleen via de WiFi weg of ook bekabeld?

Als er even geen internet, brandt de wereldbol dan rood?

Wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de router?

Het herstarten van de ONT en/of router al gedaan?

 

Hallo,

 

Helaas (en gelukkig voor Odido) heeft het probleem met de wegvallende verbinding zich niet meer voor gedaan. Als het zich weer voordoet meld ik me weer.

 

met vriendelijke groet,

Louis Derks

Reageer