Skip to main content

Hallo allemaal ik wil graag weten of het mogelijk is om een switch bijv een netgear pro safe GS105E   te gebruiken aan de netwerkkabel een cat 6 en dan daar de tv box op aan te sluiten. Of bijv de wifi spot van zijxel en daar dan de tv box op aan te sluiten te gebruiken .aangezien ik maar 1 kabel kan leggen. Ps ik krijg een lijn van 1000 d/1000 up.iemand ervaring ermee ps mijn modem is een T56 van zyxel

Ja dat kan. Daar is een switch voor bedoeld.


Vergeet even de uitleg over een HUB, want die gebruiken we nooit meer.

Maar de uitleg over een SWITCH en een ROUTER zijn nog wel actueel.


Dus wat ik begrijp is dat een switch niet juist is moet dus eigenlijk een router achter de zyxel t56 zetten ik heb 1 kabel liggen waar ik de tv box op aan sluit maar zou op die kabel ook de wifi spot van zyxel aan willen sluiten en nog een ander apparaat 


Dus wat ik begrijp is dat een switch niet juist is moet dus eigenlijk een router achter de zyxel t56 zetten

Dan begrijpt u het verkeerd. Ik heb het filmpje niet gezien. Maar een switch is zeker wel goed. De Zyxel is een router. Daar een 2de router achter zetten heeft geen zin en heeft alleen maar diverse nadelen.

ik heb 1 kabel liggen waar ik de tv box op aan sluit maar zou op die kabel ook de wifi spot van zyxel aan willen sluiten en nog een ander apparaat 

Gewoon een switch gebruiken. Bijvoorbeeld deze:

https://www.coolblue.nl/product/453955/netgear-gs105e-prosafe-plus.html

Of deze indien u 8 poorten wenst:

https://www.coolblue.nl/product/764695/netgear-gs108e.html

Er zijn goedkopere. Maar dit zijn hele goede voor thuisgebruik. 


Dank je wel voor de info


Een switch gebruik je om devices binnen je locale netwerk te verbinden, maar een router is nodig om connecties tot stand te brengen tussen andere (externe) netwerken.

Voorbeeld kan zijn een 192.168.1.1 verbinden met een 10.10.50.1, hier heb je een router voor nodig.

Maar voor het verbinden van 192.168.1.24 met 192.168.1.38, daar heb je genoeg aan een switch.


Reageer