Skip to main content

Internet dips Unifi Cloud Gateway Ultra

• August 14, 2025
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Hi,

Onlangs heb ik mijn internetsnelheid verhoogd en mijn router vervangen. 

Als nieuwe router heb ik een Unifi CloudGateway Ultra gekocht. Periodiekelijk lijkt de verbinding minimaal te zijn. Er blijft wel internet verbinding, maar het is niet mogelijk om een simpele internet taak uit te voeren (google of nu.nl openen).

Zijn er meer mensen die dit ervaren met een third-party router?

Ik heb unifi zelf benaderd en die verwijzen naar de korte lease tijd van het IP adres gegeven door Odido.

Is het mogelijk om deze te verlengen, van elke 30 minuten naar eens per dag bijvoorbeeld?

Bij voorbaat dank voor de tijd en moeite!

August 14, 2025

Hallo ​@steef12111 

De leasetijd zou geen probleem moeten zijn en ook het gebruiken van een eigen router niet.

Je ervaart geen problemen met de Zyxel? Misschien kan je je eigen router eens voorzien van een fabrieksreset en opnieuw instellen?

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 14, 2025

Hallo ​@steef12111 

De leasetijd zou geen probleem moeten zijn en ook het gebruiken van een eigen router niet.

Je ervaart geen problemen met de Zyxel? Misschien kan je je eigen router eens voorzien van een fabrieksreset en opnieuw instellen?

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • August 14, 2025

Hallo ​@steef12111 

Hi ​@Waqqas, dankjewel voor je bericht!

Ja met de Zyxel router ervaar ik geen problemen. Nu heb ik online gelezen dat er meer mensen problemen ervaren met de 2.5gb wan poort van de Unifi CloudGateway Ultra. Dus ik ga het eens proberen op een 1gb poort. https://community.ui.com/questions/Unifi-Gateway-Ultra-Slow-internet-throughput/ef7c0e2f-2609-44a6-b9ec-563f110b2185#answer/9a50fd7e-bc5c-4d37-be7b-e1edd9b0b72a

Mocht dat niet werken, dan ga ik een reset proberen.

emilimeters
Forum|alt.badge.img
  • is een Top Poster
  • August 14, 2025

als de standaard lease tijd niet goed is zou het hier moeten regenen van (Unifi) klachten. Bij mij (UDM SE) werkt de poort ook op 2.5GBps

heb je de verplichte instellingen wel goed staan? DHCP aan, VLAN op 300?