Mijn Genexis ONT box is bijna twee weken geleden vervangen door een Nokia ONT. Volgens velen zou dit de oplossing moeten zijn voor het inconsistente internet in de avond. Nadat ik zelf de juiste Nokia ONT box had gekocht en een monteur deze heb laten activeren (volgens de monteur had de klantenservice dit zelf kunnen doen), werkte mijn internet in de avond redelijk stabiel. Echter, een paar dagen na de installatie is mijn internet opnieuw erg instabiel tijdens de late middag en de vroege tot late avonduren.
In mijn geval heeft het vervangen van de ONT door een Nokia dus niet geholpen, en ben ik nu ~70 euro kwijt aan die box. Welke andere oplossing is er nog naast simpelweg “het contract kosteloos ontbinden”? Ik heb namelijk een mooie korting op mijn abonnement en zou bij geen enkele andere provider een betere prijs krijgen. Overstappen is voor mij daarom geen optie totdat mijn Odido contract officieel afloopt.
Overigens vertelde een klantenservicemedewerker die ik aan de lijn had, dat ik een vergoeding kon krijgen voor de periode waarin ik problemen ervaarde. Nou, ik ervaar al problemen sinds ik bij Odido ben aangesloten. En nu, na nog eens 70 euro te hebben betaald voor een Nokia ONT die ook geen oplossing blijkt te zijn, ervaar ik nog steeds dezelfde problemen. Wat houdt deze vergoeding precies in? Krijg ik een deel van mijn geld terug voor de afgelopen maanden, al mijn geld terug, of hoe zit dat? Mijn familie en ik zijn afhankelijk van snel internet in de avond aangezien er dingen voor werk en universiteit gedaan moeten worden.
Hier zie je de nieuwe metingen en een eerdere post van mij in de verzameltopic, maar dit keer de metingen met een ONT Nokia geïnstalleerd:
Mijn Genexis ONT is ongeveer vijf dagen geleden vervangen door een Nokia ONT. In het begin leek dit de oplossing te zijn voor de internetproblemen in de avond, maar vandaag ervaar ik precies hetzelfde probleem weer. Het internet is opnieuw erg instabiel in de avond, en de pingtest geeft weer dezelfde resultaten als eerder.
Daarnaast wil ik ook aangeven dat ik een internet + tv-abonnement heb, dus volgens mij ligt het niet aan het type abonnement. Hieronder zie je de ping variatie die ik nu opnieuw ervaar, maar dit keer met de Nokia ONT. Het probleem ligt dus ergens anders...
Extra meting van vandaag: