Skip to main content

Ik heb de zyxel router vervangen door een fritzbox 5490. Alles werkt naar behoren. Huawei kastje zit er nog tussen. Nu wil ik vanaf mijn Android telefoon een vpn verbinding naar de fritzbox router opzetten.

Fritzbox eerst aangemeld bij myfritz. 

Daarna een vpn user aangemaakt in fritzbox en overeenkomstig ook een vpn profiel aangemaakt in mijn Android telefoon. Alleen wil het niet lukken de verbinding tot stand te laten komen. 

Het lukt mij wel om vanaf het datanetwerk in te loggen op de fritzbox zelf. Ook de fritzbox app werkt en ook de vpn optie daarin zelf wordt geaccepteerd. 

Misschien dat iemand mij hierin kan helpen? 

Ik heb de zyxel router vervangen door een fritzbox 5490. Alles werkt naar behoren. Huawei kastje zit er nog tussen. Nu wil ik vanaf mijn Android telefoon een vpn verbinding naar de fritzbox router opzetten.

Fritzbox eerst aangemeld bij myfritz. 

Daarna een vpn user aangemaakt in fritzbox en overeenkomstig ook een vpn profiel aangemaakt in mijn Android telefoon. Alleen wil het niet lukken de verbinding tot stand te laten komen. 

Het lukt mij wel om vanaf de telefoonbrowser via het datanetwerk in te loggen op de fritzbox zelf (myfritz.net)  Ook de android fritzbox app werkt en ook de vpn optie daarin zelf wordt geaccepteerd. 

Misschien dat iemand mij hierin kan helpen? 

 


Hallo @micheldeman 

Odido geeft geen ondersteuning op eigen apparatuur maar neem hier eens een kijkje:

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-5490/3448_VPN-met-FRITZ/


Reageer