Rond de kerst ben ik overgestapt van een 100Mb/s glasvezel abonnement naar een 400Mb/s glasvezel abo. Sindsdien heb ik niets dan problemen met m'n internet thuis en heb ik spijt van deze beslissing.
Direct na het aansluiten leek alles prima. 400Mb/s op de speedtest, oude wifi SSID weer ingesteld, alles werkt prima. Een dag later begonnen echter de problemen…
Sindsdien heb ik bijna elke dag wel een moment dat m'n internetverbinding terugvalt in snelheid (2Mb/s-20Mb/s) en dan traag blijft tot ik alle apparaten herstart. Het is echt super frustrerend om 's avonds halverwege je serie een powercycle van je modem, mediaconverter en wifi access points te moeten doen voor je weer verder kan kijken. 1x is nog tot daar aan toe, maar ik heb dit dus meerdere keren per week.
De probleemoplosser van Odido gaat niet verder dan ‘Heb je nu weer internet? ‘, maar dat is het probleem helemaal niet. M'n internet is niet stabiel en niet betrouwbaar. Vandaag had ik een videovergadering voor m’n werk, moet ik halverwege stoppen omdat mijn verbinding zo slecht is dat ik onverstaanbaar ben, zelfs met de camera uit.
Ik weet niet wat ik kan doen als alles aan mijn kant al zo vaak herstart is. Heeft iemand nog een goed idee? Weet iemand hoe je een mens te spreken kan krijgen bij Odido ipv die bot van ze?
Wat gegevens:
Zyxel T50 modem (wifi uitgeschakeld)
Zyxel mediaconverter
TP-link deco M4 mesh wifi
Alle belangrijke apparaten (TV, laptop voor werk) zijn bekabeld aangesloten op de modem.