Sinds dat T-Mobile nu Odido is geworden heb ik heel veel problemen gehad met mijn thuis WIFI. Ik wil ook graag mededelen dat ik met deskundigen network packets getraversed heb, om de actuele probleem te vinden. Samen zijn we op de conclusie gekomen dat het probleem afkomstig is van de ISP (internet service provider). Dit uitspraken van experts in hen vak en leiders van de industriële markt. Dus het is niet zomaar een conclusie.
Nu ik een introductie over het probleem heb beschreven, kunnen we door gaan met wat meer details Zodra ik een spel speel, bijvoorbeeld League of Legends zit ik continue op de 50-200ms ping latency. De servers van dit spel liggen allemaal in WEST Europa, vlakbij Nederland en zonder interne breaches/netwerk problemen. Dus dat is wel raar dat ik problemen ervaar. Want dit enkel spel en network traversing packets zijn maximaal 5mb per interval. Wel apart dat mijn internet (DSL) van 100 MBPS dat niet aan kan.
Ik heb hetzelfde spel nog eens geprobeerd, dit keer in de achtergrond een programma dat network packets stimuleert, en dat resulteerde in 28ms ping. Met telkens om de 2-5 ~ minuten een hoge ping spike er tussen. Verschillende soluties als port forwarding voor het specifieke game geprobeerd, ports waren compleet open, alles goed nagecheckt en nog geen solutie.
Allerlei networking tests uitgevoert zoals ping plotter (trace route) en het was op te merken dat bepaalde packets hen destination niet goed kon bereiken. Er zijn grote routings problemen.
Ik zie ook op mijn router staan dat 2.4 en 5 GHZ icoontjes niet branden, ik heb wel gewoon internet (met allerlei problemen). Wanneer ik 2.4 en 5 GHZ aan probeer te doen via de router paneel ( 192.168.1.1 )lukt dit ook niet, het blijft eindeloos laden, zelfs na uren.
In de bijlage allerlei screenshots om het duidelijker te maken.
Hopelijk word ik geholpen. Danku!
Bijlage:
loopt uren, zonder uberhaupt in te laden, kan niks configureren om band aan te zetten?...
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Efdal.
Heb je het modem al eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden met een paperclip bijvoorbeeld? WiFi moet namelijk standaard aan staan en misschien zorgt het ook voor wat verbetering.
Hallo @Efdal.
Heb je het modem al eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden met een paperclip bijvoorbeeld? WiFi moet namelijk standaard aan staan en misschien zorgt het ook voor wat verbetering.
Dat heb ik al meerdere malen gedaan en het helpt niet.
@Efdal.
Verder is de modem aangesloten op het KPN ISRA punt waar ook de binnenkomende kabel op is aangesloten? Aftakkingen naar een ander punt kunnen voor problemen met de verbinding zorgen.
@Efdal.
Verder is de modem aangesloten op het KPN ISRA punt waar ook de binnenkomende kabel op is aangesloten? Aftakkingen naar een ander punt kunnen voor problemen met de verbinding zorgen.
In het huis is er een ISRA Punt deze is met de modem gekoppeld. Maar weet niet of deze van KPN is. Wat ik ook wel heel apart vind is, dat de 2.4 en 5.0 ghz niet in te stellen zijn in mijn router paneel en de signalen niet branden. Er is wel gewoon internet maar met hoge ping spikes die consistent ontstaan.
Alles in het huis is door een monteur van Odido paar maanden terug geinstalleerd, na problemen. Modem is ook vervangen met een nieuwere. De problemen zijn er wel nog steeds.
Hierboven in mijn foto's over de network packet traverse analyse is het ook opmerkelijk dat de prive netwerk enorme spikes heeft, en een normale ping test van 6 uur lopend ping tot 2.6k weergeeft. Terwijl ik een abonnement DSL van 100 MBPS heb.
Ik weet ook dat mijn public IP is verandert nadat T-mobile onder Odido is ingesteld, betekent dat paar netwerken binnen uw bedrijf waarschijnlijk zijn vervangen. Ik geloof dat ik sinds dien problemen ervaar.
Hi @Efdal., welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiel netwerk. Ik heb eens een blik geworpen op jouw verbinding en ik zie dat je twee WAP's en een Frits aangesloten hebt op het modem. Zou je deze eens willen verwijderen en kijken of je verbinding dicht bij het modem stabiel is? De WAP werkt niet goed namelijk met de T-54, alleen met de T-50. We hebben een nieuw wifipunt speciaal voor de T-54 of hoger namelijk de WX5600.
Is de Frits trouwens een eigen router? Ook zie ik dat je geen SSID hebt ingesteld. Kan je mij uitleggen waarom?
Hi @Efdal., welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiel netwerk. Ik heb eens een blik geworpen op jouw verbinding en ik zie dat je twee WAP's en een Frits aangesloten hebt op het modem. Zou je deze eens willen verwijderen en kijken of je verbinding dicht bij het modem stabiel is? De WAP werkt niet goed namelijk met de T-54, alleen met de T-50. We hebben een nieuw wifipunt speciaal voor de T-54 of hoger namelijk de WX5600.
Is de Frits trouwens een eigen router? Ook zie ik dat je geen SSID hebt ingesteld. Kan je mij uitleggen waarom?
Hoi, Fritz is een wifi versterker ik zal deze uit sluiten maar de reden waarom Fritz is ingesteld, is omdat de wifiversterker in de bovenste verdieping signaal opvangt oranje kleurig, dus minder sterk als Fritz wifi repeater.
Ik ga nu uitproberen wat u mij adviseert en een update geven.
Fritz is verwijderd, en ik weet ook niet waarom SSID niet is ingesteld. Ik heb niks zelf opgesteld, een monteur die van Odido langs kwam paar maanden terug heeft alles ingesteld. Via de router paneel kan ik ook letterlijk niks aanpassen en 2.4/5 ghz brand niet. Er gaan grote dingen fout zoals te zien hierboven in de network packet traverse.
Deze traceroute is afkomstig van resultaten na het verwijderen van Fritz, en de test is vanuit het punt van de modem.
En oja, Fritz was een wifi versterker die lang geleden door een monteur van T-mobile werdt ingesteld. Maar die is nu eruit en ja ik wil gewoon internet zonder deze vervelende latencies, zie laatste traceroute. De twee andere wifiversterkers buiten Fritz, zijn versterkers die Odido ons opstuurde na talloze telefoongesprekken. En deze andere versterkers buiten Fritz zijn ook ingesteld door uw monteur, die laatst paar maandjes terug langs kwam.
Nog een trace route in mid-verdieping boven de modem, 1 kamer naast mij een wifi versterker die wij van Odido gekregen hebben.
En tis te zien dat zelfs de in-outs van een prive netwerk een zeer hoge latency heeft. Ik werd verwezen naar uw forum nadat ik een review op Trustpilot achterliet. Ik hoop dat we dit probleem kunnen oplossen want ik kan niet meer gamen tis heel irritant. Tis vaak ook lastig om videos te bekijken met random spikes en stream buffer die niet verder kan wegens deze spikes. Als het jullie lukt om het op te lossen zal ik een hele mooie review achterlaten.
Vandaag heb ik al uw instructie's van de vorige reacties gevolgd. Dat was het verwijderen van alle WAPs (WAP6807) omdat deze wifi versterkers niet goed in combinatie gaan met de T-54 (via LAN).
Wat opvalt is dat de WIFI niet beschikbaar is in netwerken. Deze is wel beschikbaar wanneer de WAPs worden ingesteld. Ik weet wel zeker dat het niet allemaal zo hoort te functioneren. Dus ik denk dat vorige fotos van de traceroute hiermee goed genoeg bewijzen dat er een routings fout is en de modem zelf niet goed opgesteld en geconfigureerd werdt door de monteur die u kort geleden opstuurde. U kunt in uw systeem precies zijn dat er recent geleden een monteur langs kwam na problemen met de WIFI. En nog niet opgelost. Maanden later.
Ik ben niet de persoon in contract maar zal deze volledig overtuigen om over te stappen naar KPN als het probleem niet wordt opgelost, voor de glasvezel aanleg van KPN dat geplant is op december-januari.
Het kan misschien zijn dat ik een beetje boos overkom dat is niet zo, het is gewoon pure irritatie en terecht ook. Het enige wat gevraagd wordt is mijn 100MBPS internet zonder stomme latencies van 200MS wat intern veroorzaakt wordt door de manier van routing. In vorige foto's hierboven is dit opmerkelijk.
Ben benieuwd hoe dit opgelost zal worden door jullie, als ik gewoon krijg waarvoor ik betaal ben ik zeer tevreden. Dit loopt al meer dan 6 maanden zo, dat ik internet heb met zulke ping spikes met alles door foutieve routing.
en dan nog weer even de fabrieksinstellingen procedure, dus zonder dat er andere apparatuur (routers, waps, etc) op aangesloten is.
Hoi,
Dankjewel. Ik heb dat zojuist geprobeerd. Alle WAPs opnieuw verwijdert, 20 seconden de reset knop met een naald ingedrukt. Ben gaan wachten tot alles volledig aan was en de netwerk van de modem is niet zichtbaar. Nu heb ik de WAPs aangesloten en dan heb ik wel gewoon internet via de WAP met allerlei hoge latencies. Het hoort niet dat de internet van de modem zelf niet zichtbaar is in netwerken.
Ik betaal al teveel maanden voor een dienst wat ik niet krijg voor het geen dat ik betaal. Ik verzoek Odido onmiddelijk dit probleem op te lossen. Anders wil ik gewoon het geld dat ik jullie voor het dienst al die maanden lang heb gegeven , gewoon terug. Want het is nooit eerlijk dat er betaald wordt voor een dienst waarvan je de beloftes niet van terug krijgt.
dat laatste is iets voor de moderatoren, ik denk dat als de zyxel na een factory reset waarbij geen andere routers of apparatuur aangesloten is, geen wifi netwerk uitzend, dat ie dan gewoon stuk is en vervangen moet worden. Maar dat is even een conclusie die Odido (moderatoren) moeten trekken.
dat laatste is iets voor de moderatoren, ik denk dat als de zyxel na een factory reset waarbij geen andere routers of apparatuur aangesloten is, geen wifi netwerk uitzend, dat ie dan gewoon stuk is en vervangen moet worden. Maar dat is even een conclusie die Odido (moderatoren) moeten trekken.
Hoi nogmaals bedankt voor het feit dat je me probeert te helpen.
Ik denk niet dat het echt kapot is denk dat er gewoon een grote routing en configuratie fout is. Want bij mijn vorige modem had ik exact hetzelfde probleem (was een oude modem van t-mobile) maar daar was de main netwerk van de modem wel gewoon zichtbaar, in tegenstelling van t huidige.
De nieuwe modem is echt kort geleden door een van hen medewerkers ingesteld en voor de 2e keer vervangen. Toen we voor t eerst een nieuw modem aanvroegen kwam deze aan, stappenplannen zijn exact gevolgd, telefonisch na gecheckt maar nog wilde het niet doen. Toen werdt een monteur opgestuurd, met een backup modem die meegebracht werdt en deze is ingesteld.
Maanden later nadat ik langtijdig steeds hoge latencies en duidelijke loops in de traceroute binnen de prive netwerk relay(modem ip naar 10.x.x.x) zag wist ik gewoon dat iets niet klopte. Vandaar dat ik nu aan de bel trek. Maar tis gewoon heel irritant.
als je een zyxel terugzet naar fabrieksintellingen dan zijn alle handmatig gemaakte instellingen weer weg. dus wat de medewerker gedaan heeft is ook weer weg. Na die fabrieksinstellingen haalt de zyxel als standaard instellingen op en dan moet ie gewoon werken, inclusief wifi. Wel dichtbij gaan staan ;-)
Routering heeft niks met wifi te maken. Als er af een toe een hik in responsetijden, is op zich geen probleem, heeft ook niks met wifi te maken. En het feit dat je 10.x.x.x adressen ziet is ook normaal, heeft iedereen bij Odido.
Ik weet dat addressen als 10.x.x.x normaal zijn in traceroute report maar de in en out latency is gewoon te hoog. Als ik game heb ik consistente pings van 60-200ms. Vaak om de 2min een spike richting de 200MS. En de wifi van de modem zelf is letterlijk niet zichtbaar, als ik pas WAPs erin plug kan ik via de netwerk van de WAP mn internet bereiken en nog is de wifi van de modem zelf niet zichtbaar. Ik stond letterlijk met mijn telefoon ernaast en de modem was ook volledig geboot.
we blijven in rondjes draaien. sluit nou eens niks aan op de zyxel, geen routers, geen waps, alleen de pc waarmee je test. Dan fabrieksinstellingen en nog steeds niks aansluiten. Kijk dan eens of er wifi is in de buurt van de zyxel. Als dat niet zo is, dan is de zyxel stuk!
je komt met punten die ik passend heb uitgeprobeerd dus volgensmij ben jij de gene die de loop van deze geweldige rondjes invoked.
ik hoop voor je dat een moderator deze alsnog oppakt en je verder helpt. mij lukt het blijkbaar niet. En het zou je sieren als je niet het vingertje wijst. Met stroop vangt men immers meer bijen dan met azijn ;-)
Kzou zelf denken dat het aan de hardware ligt (bij de eindgebruiker). Als een upgrade niet gaat, zou je de QoS voor gamen op 1 kunnen zetten en kijken of het verschil maakt.
ik hoop voor je dat een moderator deze alsnog oppakt en je verder helpt. mij lukt het blijkbaar niet. En het zou je sieren als je niet het vingertje wijst. Met stroop vangt men immers meer bijen dan met azijn ;-)
Hoop dat ook voor ze want anders stap ik gewoon over naar KPN die toch glasvezel binnekort in het buurt aanlegt.
Wordt het probleem nog verholpen en opgelost? Hoe zit het precies, kan iemand mij dat uitleggen. Ben naar uw forum verwezen vanuit mijn Trustpilot review. Er werdt duidelijk gesproken over een probleemoplossing maar deze heb ik binnen een maand niet gekregen.
Update over contact met Odido, recentelijk een schrijftelijk verklaring opgestuurd over het gehele probleem van begin tot eind. Ook enkele malen telefonische gesprekken gehad en begrepen dat het een vreemd probleem is en niet zo vaak voorkomt. Uw collega heeft benadrukt dat het de 6e case is voor hetzelfde probleem:
Schriftelijk verklaring
Beste Odido Klantenservice,
Wij ervaren sinds enkele maanden diverse problemen met de door jullie geleverde diensten, waarvoor wij betalen maar die wij niet volledig kunnen benutten.
Enkele maanden geleden hebben wij telefonisch contact opgenomen vanwege problemen met onze thuis-WIFI. Hierop hebben jullie een modem (model T-54) en twee WIFI-versterkers opgestuurd. Daarnaast is er een monteur langsgekomen om deze apparatuur te installeren. Echter, na maanden van gebruik blijken er grote problemen te zijn met de verbinding.
Ondanks een recent telefonisch gesprek met een van uw collega’s, kregen wij te horen dat er een boete zou worden opgelegd omdat wij de twee WIFI-versterkers niet zouden hebben teruggestuurd. We hebben een mail ontvangen waarin werd verzocht de oude modem en WAPs terug te sturen. Dat is verwarrend, aangezien deze WIFI-versterkers samen met de T-54 zijn geleverd, dus hebben we alleen de oude modem teruggestuurd. Na een gesprek over de boete hebben we onmiddellijk vandaag nog de twee WIFI-versterkers teruggestuurd. Uw collega heeft telefonisch verklaard dat de boete zal worden ingetrokken wanneer u de WIFI-versterkers ontvangt. Bovendien blijkt dat de versterkers niet eens compatibel zijn met het modem dat jullie destijds hadden opgestuurd.
Het is ook belangrijk te noteren dat wij maanden lang internet hadden op een shadowed wijze. Dus niet volledig functionerend, ook wil ik even benadrukken dat dit door uw monteur werdt geinstalleerd toen die destijds langskwam. Recentelijk hebben wij opgemerkt dat er echt enorme problemen zijn met het internet zelf. Want al die maanden hadden wij thuis WIFI via de wifi versterkpunten, het had enorme latency spikes en functioneerde enorm slecht, onder de norm van de dienst waarvoor wij betalen. Vandaag hebben wij dus de twee wifi versterkers teruggestuurd en het was opmerkelijk dat nadat we het unplugden, er geen internet is thuis. De modem draait dus geen internet en het netwerk is niet te zien, het draaide wel internet op een shadowed wijze via een wifiversterkpunt met enorme routingsfouten.
Wij willen hierbij verzoeken om compensatie voor de periode waarin wij uw dienst niet naar behoren hebben ontvangen (telefonisch is bevestigd dat we een compensatie zullen krijgen). Het is onredelijk dat er onmiddellijk een boete wordt opgelegd als gevolg van een miscommunicatie die door jullie fout is ontstaan.
Wij hopen dat dit probleem spoedig en naar tevredenheid kan worden opgelost.
Probleem opgelost!
De oorzaak was dat we een defecte modem hadden, werdt destijds geïnstalleerd door een monteur die langs wam. De 2.4GHz- en 5GHz-lampjes brandden niet en de SSID was niet zichtbaar.
We hebben een nieuwe modem gekregen, samen met twee wifi-versterkers die compatibel zijn met de T-54.
Omdat we veel apparaten hebben die gebruikmaken van wifi, heb ik één wifi-extender op de eerste verdieping bedraad aangesloten via LAN (met modem) en de andere wifi-versterker op zolder via WPS met de eerste extender verbonden. Deze modem herhaalt het wifi-signaal gewoon via LAN, en de versterkers bevinden zich dicht bij elkaar, waardoor we nu overal in huis een sterk signaal hebben.
Bij deze sluit ik het topic af.
We zijn uiteindelijk verholpen door een medewerker die de zaken goed heeft opgelost, en we zijn tevreden met de uiteindelijke oplossing. Daarom pas ik mijn review op Trustpilot graag aan.
Echter, wil ik duidelijk vermelden dat het erg problematisch was met de klantenservice in het begin. We kregen herhaaldelijk medewerkers die afspraken niet nakwamen, ondanks dat ze beloofden dit wel te doen. Dit zorgde voor veel frustratie.
Gelukkig hebben we onlangs een lieve monteur gehad die kort geleden langskwam na de problemen en een betrokken telefonische medewerker gesproken. Zij hebben de zaken serieuzer opgenomen dan de anderen. Dankzij hen is het probleem naar tevredenheid opgelost.
@Efdal. Ik ben superblij om te lezen dat het probleem is verholpen met een nieuw modem!
Ik ben blij om te lezen dat je uiteindelijk goed bent geholpen, maar ik ben het met je eens dat dit van het begin beter aangepakt had kunnen worden. Mijn oprechte excuses hiervoor. Ontzettend bedankt dat je n.a.v. de goede service toch je review aanpast, dat stellen we zeker op prijs!
Mocht je in de toekomst nog ergens tegen aanlopen, laat het mij dan gelijk weten. Ik kijk graag met je mee en sta altijd klaar om verder te helpen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.