Beantwoord

Ik kan geen verbinding maken met de router.

  • 2 March 2024
  • 9 reacties
  • 57 Bekeken

Als ik mijn wifi netwerk’s naam en wachtwoord aan wil passen door de ip-adres op te zoeken krijg ik de volgende error message te zien:

Ik gebruik geen VPN. Het werkt niet op wifi en ethernet. Modem is al gereset. Via andere browsers en apparaten lukt ook niet. Het lukt ook niet als de proxy en firewall uitstaan. Mijn IP-adres is 192.168.0.1.

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 March 2024, 11:20

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BroodMo 

Het standaard LAN IP adres van de Zyxel is 192.168.1.1, kun je de Zyxel eens voorzien van een fabrieksreset en het opnieuw proberen?

.

Hallo @BroodMo 

Het standaard LAN IP adres van de Zyxel is 192.168.1.1, kun je de Zyxel eens voorzien van een fabrieksreset en het opnieuw proberen?

Als ik 192.168.1.1 opzoek blijft het oneindig lang doorladen en pingen gaat ook niet, maar als ik 192.168.0.1 gebruik zie ik de zyxel site voor een seconde of twee voordat ik weer toegang geweigerd word, en pingen van 192.168.0.1 gaat wel

Reputatie 7
Badge +15

@BroodMo 

Heb je toevallig een Odido zakelijk aansluiting? Die gebruiken volgens mij 192.168.0.1 als IP adres. Voor vragen neem contact op met de zakelijke klantenservice op telefoonnummer 0800 7112.

Verwijder ook eens de switches, extra router en versterkers bijvoorbeeld en probeer het dan nog eens.

@BroodMo

Heb je toevallig een Odido zakelijk aansluiting? Die gebruiken volgens mij 192.168.0.1 als IP adres. Voor vragen neem contact op met de zakelijke klantenservice op telefoonnummer 0800 7112.

Verwijder ook eens de switches, extra router en versterkers bijvoorbeeld en probeer het dan nog eens.

Dat klopt ja, het is een zakelijke abonnement. Wat bedoel je met switches eigenlijk? Want mijn router heeft wel een soort van usb-stick erin zitten, maar ik weet niet waar die voor dient.

Reputatie 7
Badge +15

@BroodMo 

Heb je een switch voor meerdere internet poorten, een versterker of nog een router? Verwijder deze dan eens en probeer het weer.

Dit is een community voor particuliere klanten.

@BroodMo

Heb je een switch voor meerdere internet poorten, een versterker of nog een router? Verwijder deze dan eens en probeer het weer.

Dit is een community voor particuliere klanten.

Nee, die heb ik niet nee. Community voor particuliere klanten kan ik toch ook gebruiken?

Reputatie 7
Badge +15

@BroodMo 

Meer dan tips en advies geven kunnen wij of de moderators hier helaas niet voor je doen.

Reputatie 7
Badge +6

@BroodMo Ik heb een tijdje geleden een instructie hiervoor gemaakt. Voor het gemak plak ik het relevante deel hieronder:

In dit stappenplan ga ik uit van Google Chrome op Windows 11, voor zover dat iets uitmaakt. Ga in Chrome naar chrome://net-internals/#hsts. Typ in het vak onder 'Delete domain security policies' 192.168.0.1 in en klik op Delete.

Dat is het IP-adres van je router. Hoewel deze tekst wat onheilspellend klinkt, kan het absoluut geen kwaad. Ga vervolgens naar http://192.168.0.1 en typ dat exact zo in, dus met http:// ervoor. Nu moet je snel zijn, want hij probeert je eruit te gooien. Druk tijdens het laden op Esc zodra je de inlogpagina ziet. Als je een snelle computer hebt, ben je voor de verandering in het nadeel. Als het gelukt is, kun je hier inloggen met gebruikersnaam admin en het Login Password dat je achterop de T54 vindt.

Reageer