HP2544 printer wil niet verbinden met wifi Zyxel T-56 - welke printer/merk doet dat wel probleemloos?
Sinds 1 week een Zyxel T-56 modem, en daarvoor de Ziggo Connectbox. Ook ik ondervind problemen met de HP2544 printer. Deze wil niet met het wifi signaal 'koppelen'. Lees ook dat andere merken hetzelfde probleem hebben maar lees NERGENS de oplossing. Heb al vele instellingen gewijzigd die in diverse topics voorbij kwamen.
Ben van plan uiteindelijk dan maar een andere printer te kopen, als het probleem blijft bestaan, maar wel merk werkt dan wél probleemloos op dit modem?
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Jovri
Ik heb de HP Officejet 3832 en die werkt probleemloos met de T56 zonder instellingen hoeven aan te passen.
Welke instellingen heb je al allemaal aangepast en ziet de printer het netwerk wel?
Hallo Waqqas. De printer ziet het netwerk wel. Via USB printer op PC aangesloten en wifi instellingen opnieuw ingevoerd.
Heb daarnaast al veel geprobeerd met het modem maar eigenlijk is dat te gek voor woorden. Je leest dat meerdere printermerken problemen hebben, zoiets moet gewoon probleemloos gaan.
Als ik het Ziggo modem aanzet (abo loopt nog 1 week) dan koppelt printer gelijk.
@Jovri
Wat je nog kan proberen is WiFi 6 uitschakelen. Ga in de web interface naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.
@Jovri
Wat je nog kan proberen is WiFi 6 uitschakelen. Ga in de web interface naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.
Aangepast, modem herstart maar geen resultaat helaas.
Het probleem is opgelost!
Ik kreeg van een andere topic gebruiker de tip een tweede 2.4 GHz netwerk te maken. Ik heb toen een 2e 2.4 GHz (gast)netwerk aangemaakt en het modem herstart. Ondertussen stond mijn printer maar te knipperen/zoeken naar een netwerkverbinding. Toen het modem weer in de lucht was ging het blauwe lampje op de printer opeens constant branden ten teken dat hij was verbonden met het originele 2.4 GHz netwerk en dus niet op het nieuw aangemaakte wifi netwerk met een andere naam en wachtwoord. Deze tweede 2.4 GHz wifi heb ik weer uitgezet en de printer blijft verbonden. Ik kan het niet verklaren maar het is opgelost! Wellicht dat iemand anders hier zijn voordeel mee kan doen!
Het probleem is opgelost!
Ik kreeg van een andere topic gebruiker de tip een tweede 2.4 GHz netwerk te maken. Ik heb toen een 2e 2.4 GHz (gast)netwerk aangemaakt en het modem herstart. Ondertussen stond mijn printer maar te knipperen/zoeken naar een netwerkverbinding. Toen het modem weer in de lucht was ging het blauwe lampje op de printer opeens constant branden ten teken dat hij was verbonden met het originele 2.4 GHz netwerk en dus niet op het nieuw aangemaakte wifi netwerk met een andere naam en wachtwoord. Deze tweede 2.4 GHz wifi heb ik weer uitgezet en de printer blijft verbonden. Ik kan het niet verklaren maar het is opgelost! Wellicht dat iemand anders hier zijn voordeel mee kan doen!
De verklaring is dat de Zyxel T-56 een el-cheapo Chinees rotding is die instabiel is.
Fijn dat deze oplossing werkte, en ik hoop dat andere klanten die tip ook succesvol vinden, maar de betere, lange-termijn oplossing is zelf een fatsoenlijke router kopen, die gewoon goed werkt. Of in ieder geval wifi access points. Dat heeft als voordeel dat je een goeie router gewoon “mee kan nemen” naar een andere provider, als je ooit wilt overstappen, zonder dat je iets van wifi instellingen hoeft te veranderen van “TMNLxxx” naar “KPNxxxx” of “Ziggoxxxx” etc.
Bedankt voor je tip. Wellicht doe ik dat nog eens in de komende twee jaar als mijn abo dan af loopt.
Zou nu écht niet weten wat ik dan zou moeten kiezen.
Heb je dan het Zyxel modem, of modem van een andere provider, dan helemaal niet meer nodig?
@Jovri
De internetkabel vanaf de mediaconverter gaat dan naar je eigen router. De Zyxel router heb je dan niet nodig.
@Jovri
De internetkabel vanaf de mediaconverter gaat dan naar je eigen router. De Zyxel router heb je dan niet nodig.
Mooi maar ik denk dat ik geen mediaconverter heb (of is dit het NT kastje?).
De verbinding van de router met het internet komt (met een UTP kabel) vanaf het NT kastje die met glaspatchkabel is verbonden met de FTU waarop de buitenglaskabel is aangesloten.
Heb je een tip voor een router? Desnoods in PB. Dan kan ik me daar eens in gaan verdiepen. Bedankt alvast!
@Jovri
Het NT kastje is de mediaconverter en zoals op het plaatje kan je een Fritzbox 5530/5590/7590 (ax) nemen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.