Skip to main content
Beantwoord

Hostname aanvragen

  • 26 June 2024
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Via de klantenservice werd ik doorververwezen naar de Odido Community.

Ik ben oud Tweak klant en had daar een hostname  (xyz.tweak.nl). Ik zou nu graag een weer een hostname hebben maar dan nu vanuit Odido zodat ik mijn eigen interne diensten makkelijk kan bereiken.

Ik begreep van de klantenservice dat dit via de community ingesteld kan worden. Dus bij deze, hoe vraag ik dit aan?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @ArnoE ,

Er is geen vergelijkbare Odido dienst die dit mogelijk maakt. Ook een email dienst met @odido.nl is niet voor klanten beschikbaar. 

Jouw vraag is natuurlijk makkelijk in te richten met dienstverleningvan een domeinnaam registratie bedrijf. Bijvoorbeeld www.strato.nl Dan kun je zelfs een relevante domeinnaam kiezen.

 

Hoi @eric 

 

Bedankt voor de snelle heldere reactie. Ik zal eens kijken naar echte hostnames dan. Tot ik dit voor elkaar heb zal ik via mijn externe IP toegang blijven maken.

Kunt U een indicatie geven van hoe lang mijn externe IP hetzelfde blijft? Blijft die hetzelfde tot het modem aan/uit gaat en/of update heeft bijvoorbeeld?

Reputatie 7
Badge +14

Je hebt een dynamisch IP adres. Er is geen regel wanneer dit veranderd. Soms bij uitbreidingen van het netwerk (Meer klanten is meer adressen nodig) en soms na onderhoud.

In de router kun je DDNS instellen, dan blijf je onder een hostname ook na wijzigingen gewoon bereikbaar.

Reageer