Hallo @Pieter1111112
Het gaat om Google Nest wifi? Deze heeft inderdaad problemen met het TAGGED signaal van de Zyxel.
Indien je een glasvezelverbinding hebt dan kun je het volgende doen: mediaconverter > managed switch > Google wifi.
Neem bijvoorbeeld de TP-LINK TL SG105E, deze is ook makkelijk in te stellen.
Dank voor de spoedige terugkoppeling.
Het betreft in deze NIET de Google Nest Wifi, maar zijn voorganger, de reguliere Google WiFi. Heeft dit oude model ook problemen met het TAGGED signaal van de Zyxel? Zo ja, Is er een instructie beschikbaar op welke wijze de door u genoemde switch ingesteld dient te worden?
Hallo @Pieter1111112
Opmerking: VLAN-tagging wordt niet ondersteund door Google Nest Wifi of Google Wifi en kan ervoor zorgen dat het instellen mislukt.
Voor deze switch zijn er wel instructies te vinden op de community en we kunnen je helpen met het instellen.
https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/eigen-router-bij-een-draytek-modem-zonder-vlan-ondersteuning-307246
Achter de T50 word er geen gebruik gemaakt van vlan. Enkel als je de Google WiFi wil vervangen door de T50 heb je vlan tagging nodig. Achter de T50 dus niet.
Goedemiddag,
Sinds tijden maak ik gebruik van de Google NEST Wifi hardware. Dit omdat de T50 het aantal home automation devices niet aan kan. Lange tijd had ik de nest wifi router gelinkt aan de Zyxel (Media converter > T50 > Nest Wifi Router) wat voor double NAT zorgde en na verloop van tijd devices niet meer werkten op het draadloze netwerk.
Enige tijd geleden heb ik een managed switch GS108Ev3 ipv de Zyxel T50 geplaatst (Media converter > GS108Ev3 vConfig via vorige posts opgevolgd m.b.t. VLAN 300 en 640 voor Internet en IPTV]> Nest Wifi Router). Dit lijkt prima te werken, maar via Google Stadia en Video conferencing calls treedt er elke 15 minuten een onderbreking op van enkele seconden.
Veel gezocht naar posts hier die mogelijk verband houden met elkaar, maar ik kan geen enkele verwijzing vinden binnen het forum of andere search opdrachten online.
Ik hoop dat de expertise hier mij kan helpen in het vinden van een oplossing. En hoor dan ook heel graag van jullie.
Alvast bedankt!
Hoi @Shadoweagl, het klinkt alsof jouw apparatuur elk kwartier uitvalt omdat de IP leasetijd vernieuwd wordt. Krijgt de Stadia wel het juiste IP-adres toegewezen en heb je de instellingen zodanig geconfigureerd dat alles met elkaar kan communiceren? Ik vermoed dat het een IP-lease probleem is, maar dit op zich snel te verhelpen. Koppel de uitvallende apparatuur los, start de apparatuur opnieuw op en maak opnieuw verbinding. Dit werkt meestal wonderen!