Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelkastje vervangen KPN

  • 17 June 2024
  • 5 reacties
  • 265 Bekeken

Beste,

Over 2 dagen gaat mijn contract bij Odido in en komt er een monteur langs om de aansluiting te regelen. Momenteel zit ik nog bij KPN. KPN heeft 1,5 jaar geleden glasvezel aangelegd en daar gaat mijn nieuwe aansluiting vian Odido nu ook gebruik van maken.
Ik heb vanuit KPN bericht gekregen dat ze langskomen om het glasvezelkastje te vervangen.

De installatiedatum is niet bekend (tussen nu en 3 weken), dus het zou kunnen dat Odido eerst komt aansluiten en vervolgens KPN komt om het kastje te veranderen.

Moet ik KPN toelaten om het kastje te vervangen of kan dit uiteindelijk tot problemen leiden met mijn Odido aansluiting?
Hieronder de link naar de KPN informatiepagina:

Glasvezelkastje vervangen (kpn.com)

 

 

 

5 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Odido levert vaak via het ONT (glasvezelkastje) van KPN netwerk. Als KPN eerder komt dan odido, gewoon lekker laten vervangen. 

Is odido eerder dan kpn? Dan alleen nog door kpn laten vervangen als Odido levert via het KPN ONT. Als er een apart Huawei ont geplaatst is door odido, dan die gewoon laten zitten en KPN de deur wijzen.

 

Lang verhaal kort: zolang je KPN ONT ertussen zit, lekker door kpn laten vervangen als zij dat nodig vinden ;) 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jackvb. 

Het vervangen van de ONT zorgt niet voor problemen met Odido. Het kan ook zo zijn dat de Guidion monteur een andere ONT plaatst, heb je het installatiepakket al ontvangen?

Hallo @Jackvb. 

Het vervangen van de ONT zorgt niet voor problemen met Odido. Het kan ook zo zijn dat de Guidion monteur een andere ONT plaatst, heb je het installatiepakket al ontvangen?

Ja die heb ik binnen. Volgens mij zat daar alleen een nieuwe modem in.

Reputatie 7
Badge +15

@Jackvb.

Is dat ook een Genexis/Nokia XGSPON ONT?

In het installatiepakket zit een modem, de ZYXEL model T-56.
 

Het glasvezelkastje dat momenteel in de meterkast hangt is een kpn netwerk kast, type XGS-PON. 

Reageer