Skip to main content

Het lichtje van de data brand al sinds de installatie van het internet hier oranje.

Een aantal keer aangegeven maar heb nooit echt een goede oplossing gekregen.

Het internet is ook niet de snelheid dat aangegeven wordt op mijn abonnement, veel langzamer en het hapert.

 

Kan ik nu eindelijk eens een goede oplossing krijgen?

Data lampje kan volgens mij niet oranje branden of knipperen. Ik meen dat dat geel zou moeten zijn (of knipperen). Dat zou gewoon goed zijn (2,5Gbps uplink met glasvezel, wat op zichzelf nog niets zegt over je abonnements-snelheid).

Als het data lampje dus knippert tijdens activiteiten dan is dat gewoon goed. 

Als je verder niet je snelheid haalt dan zal dat onderzocht moeten worden. 

Heb je al een snelheidstest uitgevoerd met een computer die bedraad aangesloten is direct op de Zyxel router? Welke snelheden haal je en welke zou je moeten halen?

 


@rvk01 

 

Dan zou het dus goed moeten zijn.

 

Ik heb zojuist mijn laptop aan het modem gehangen.

Het komt niet hoger dan 725, en ik heb 1000  op mijn abonnement.


Hallo ​@Tjeerd79 

Kan je eens een screenshot delen van een bekabelde test met een laptop of switch rechtstreeks bekabeld aangesloten op de router zonder switch oid? Gebruik de Ookla speedtest app.

Test ook eens met een andere laptop/pc 


Reageer