Gesprekken vallen weg via soft phone

  • 13 March 2024
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

Goedemiddag,

 

Mijn vrouw werkt thuis via een programma dat heet citrix en belt met het soft phone programma genesys.

Hierbij heeft ze al langere tijd problemen met gesprekken die weg vallen. Deze gesprekken vallen niet weg op de zelfde momenten, maar op verschillende momenten in een gesprek. na 10 sec of na bijv 5 min. Op een gegeven moment hoort ze de belletjes ook niet meer binnen komen. Dit probleem is onderzocht door de IT afdeling van het bedrijf waar ze werkt. Ze hebben verschillende acties uitgevoerd.

Internet via wifi, bekabelt, speedtesten, laptop nagekeken, getroubleshoot ect. 

Nu hebben ze een nieuw computer opgestuurd, omdat ze dacht het het met haar laptop te maken had. Echter blijft het probleem zich aanhouden. Op sommige dagen heeft ze nergens last van en op andere dagen vallen de gesprekken weg. 

Ik had iets gelezen over SIP ALG uitschakelen. Weten jullie wat het zou kunnen zijn? 

Heeft het te maken met een blokkade of instelling in de router mbt voip?

 

mvg,

 

Sef

 

 

 

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hoi @sef12, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. In de telecom zijn we natuurlijk bekend met het programma Citrix, echter is dit wel vreemd en hebben we nog niet eerder gehoord. Nu ga ik er vanuit dat je vrouw met een VPN werkt? Is deze verbinding wel stabiel over een volledige werkdag of ook niet? Ervaar je dit ook in huis met dagelijkse bezigheden of dat niet?

Ik heb de instellingen van het modem bekeken en zag dat je de 5 GHz band hebt uitgezet, heb je hier een reden voor toevallig? Ik zie graag een reactie tegemoet zodat ik voor jullie kan nadenken wat hier nu precies aan de hand is. Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @sef12, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. In de telecom zijn we natuurlijk bekend met het programma Citrix, echter is dit wel vreemd en hebben we nog niet eerder gehoord. Nu ga ik er vanuit dat je vrouw met een VPN werkt? Is deze verbinding wel stabiel over een volledige werkdag of ook niet? Ervaar je dit ook in huis met dagelijkse bezigheden of dat niet?

Ik heb de instellingen van het modem bekeken en zag dat je de 5 GHz band hebt uitgezet, heb je hier een reden voor toevallig? Ik zie graag een reactie tegemoet zodat ik voor jullie kan nadenken wat hier nu precies aan de hand is. Alvast bedankt. 

Goedemiddag Tommie,

 

Mijn vrouw werkt niet via een VPN. Verder ervaren wij geen andere problemen met het netwerk. Soms gaan de gespreken goed en is er niets aan de hand. En andere dagen, vallen de gespreken constant weg. Soms helpt het om de laptop te herstarten. Maar soms heeft dat ook geen verschil. De 5ghz band hebben we inderdaad uitgezet. Dit heeft te maken dat onze deurbel niet werkt op 5ghz. Zou het hiermee te maken kunnen hebben?

Mvg,

Sef

Reputatie 7
Badge +9

Kan je proberen om EasyMesh uit te schakelen en de 5 GHz band weer aan te zetten @sef12? Wellicht maakt dit alleen al het verschil!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sef12 

En de optie SIP ALG uitschakelen heb je dat geprobeerd?

Reageer