Beste Odido gebruikers,
Sinds 17 oktober zijn wij overgegaan van Z**** naar Odido. Op zich gaat dat allemaal best, maar al mijn Windows PC's kunnen niet via WiFi verbinden met internet. Dat was voordat de Odido apparatuur geïnstalleerd werd nooit een probleem. Alle andere apparatuur (de mediabox, alle telefoons, tablets et cetera verbinden zonder problemen. Na heel veel voor de hand liggende en ook minder voor de hand liggende dingen geprobeerd te hebben heb ik uiteindelijk contact gezocht met de klantenservice. Vanuit daar werd, na nogmaals alle voor de hand liggende en minder voor de hand liggende oplossingen geprobeerd te hebben, besloten dat er een ander modem moest komen. Vandaag kwam de Guidion monteur, maar hij kwam tot de conclusie dat een ander modem (weer een T56) niet ging helpen. Mogelijk wel een T50 (niet langer leverbaar) met bijbehorend accesspoint/wifiversterker, maar dan moet ik via de klantenservice verzoeken om zo'n ouder type modem.
Mijn vraag is dus eigenlijk: wie weet wat er waar fout gaat? Als ik op ipconfig /all kijk in en terminalvenster zie ik als opvallend detail dat er geen default gateway gevonden wordt, dat er een public domain IP adres (beginnend met 169) uitgegeven wordt en dat het subnet mask niet overeenkomt met wat het werkelijk is. Alles staat op automatisch.
Verbinden via een wifi router (een TP-Link Archer 2600) die bedraad aan de Zyxel hangt lukt wel met de Windows PC, maar daar heb ik geen Odido mesh toestand voor genomen natuurlijk.
Graag alle eventuele oplossingen aandragen, ik vind niks stom en als ik iets al geprbeerd heb zal ik het aangeven. Vast bedankt voor de evntuele hulp en tips!