Skip to main content

Geen toegang van buiten mijn netwerk

Sinds onderhoud aan mijn netwerk eind januari heb ik van buiten mijn thuisnetwerk geen toegang meer tot het netwerk. Een ping naar het (nieuwe) IP adres komt er niet doorheen en webpagina’s die ik voorheen hier draaide zijn niet meer bereikbaar. Hoe kan ik dit oplossen?

Uitgelichte reactie

4 maart 2025

Ik had eerst een antwoord geschreven maar de webpagina heeft deze de prullenbak in gegooid.

In het kort: WAN interface was veranderd, waardoor port forwarding niet goed werkte. Daarnaast hield de reverse proxy de update van het IP adres in de DNS instellingen tegen om een of andere reden. Alles is nu werkende.

2 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1019 reacties
  • 3 maart 2025

Kun je via deze pagina eens controleren of poort 80 (voor HTTP) en/of 443 (voor HTTPS) open staan?

https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Kun je daarna eens een screenshot delen van je pagina met port forwards.

En ook even het scherm van Onderhoud > Extern beheer.

(Volgens mij worden PINGs standaard geweigerd.)

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 4 maart 2025

Ik had eerst een antwoord geschreven maar de webpagina heeft deze de prullenbak in gegooid.

In het kort: WAN interface was veranderd, waardoor port forwarding niet goed werkte. Daarnaast hield de reverse proxy de update van het IP adres in de DNS instellingen tegen om een of andere reden. Alles is nu werkende.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen