Vannacht is er onderhoud geweest en ik zag dat de verbinding is weggeweest en weer actief geworden is.
Ik maak gebruik van een fritzbox 5590 XGS. Hierin heb ik 2 SIP telefoon accounts aangemaakt bij BudgetPhone. Dit werkte tot het onderhoud van vannacht zonder problemen. Na het genoemde onderhoud kan er geen verbinding meer met de SIP accounts worden gemaakt. Via een app op mijn laptop of Iphone kan ik wel verbinding maken ( met dezelfde gegevens ). Iemand een idee
Bladzijde 1 / 1
Inmiddels meerdere uren bezig krijg VOIP verbinding niet meer werkend met de Fritzbox. Beide accounts kunnen niet worden geregistreerd. Inmiddels losse voip telefoon op het netwerk aangesloten en beide Voip accounts ingevoerd deze worden direct geregistreerd. Dit maakt het probleem alleen maar ingewikkelder.
overigens heeft het tot vannacht probleemlood gewerkt.
Dit geldt alleen via de Fritzbox. Het losse test VOIP toestel werkt zoals aangegeven perfect. Ook mijn VOIP App op de Iphone heeft geen problemen.
Hopelijk vind ik snel een oplossing
Hier dezelfde problemen na onderhoud op 26-11 (Delta netwerk). Ik maak gebruik van een Gigaset C530. Ook deze kan geen verbinding meer maken met mijn VOIP accounts. De melding is "Aanmelding is mislukt!”. Voorheen nooit problemen gehad.
Mijn voip provider is cheapconnect.
@roblis kan je inloggen in het basisstation van de Gigaset en deze instelling aanpassen?
Userandom ports for SIP moet staan op Yes
Kan je laten weten of dat helpt?
@roblis kan je inloggen in het basisstation van de Gigaset en deze instelling aanpassen?
Userandom ports for SIP moet staan op Yes
Kan je laten weten of dat helpt?
Dit lijkt te werken. Vreemd maar heel erg bedankt
Het is niet heel vreemd als je de context hebt dat Odido UDP 5060 binnenkomend (dus aan de kant van de klant) blokkeert zonder dit publiek te documenteren.
Hey @Tommie van Odido , weer een slachtoffer van jullie belachelijke blokkade uit de brand geholpen door een mede-klant.
Wanneer doen jullie eindelijk:
Publiek documenteren dat jullie binnenkomend UDP 5060 blokkeren, zodat klanten weten dat ze die poort moeten vermijden als ze werkend SIP willen hebben, en;
Die absurde blokkade mee kappen?
Dat laatste is misschien langer-termijn puntje, omdat er daadwerkelijk techniek voor aangepast moet worden, maar dat moet gebeuren, want je hoort als ISP gewoon netwerkverkeer door te geven, dat is letterlijk je core business, je reden van bestaan. En daar zijn duidelijke, keiharde regels over. Die Odido staat te overtreden.
@Tommie van Odido En nog veel specifieker, als jullie “onderhoud” doen aan verbinding van klanten, waardoor voorheen niet die poort geblokkeerd was, maar naderhand wel, dan is het vanzelfsprekend dat je klanten op de hoogte stelt van de nieuwe beperking die je ze oplegt!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.