Op 24 april om 14h00 ronde de monteur van guidion de overstap van KPN naar t-mobile thuis af.
Internet 90 mbit download en 80 mbit upload bij een contract van 100 mbit kon ‘s avonds goed tv kijken via app. Maar ons nummer behoud voor de vaste telefoon deed het nog steeds niet. Zodoende waren wij voor vrienden en familie niet bereikbaar, vervelend omdat ik ernstig ziek was. Toen er in de loop van 25 april nog steeds geen vaste telefoon lijn was heb ik geprobeerd om via een voip gesprek de klantenservice te bereiken. Maar de wachttijden waren zo lang dat mij werd geadviseerd om op een later tijdstip terug te bellen. Omdat de monteur van guidion mij verzekerd had dat alles binnen enkele uren goed zou komen heb ik geprobeerd hem te bellen. Maar hier kreeg ik te horen dat hun tussenkomst niet langer kon worden gebruikt en de provider dit moest oplossen. Ik werd dus netjes doorverbonden. Na enige wachttijd kreeg ik iemand aan de lijn die het probleem kon oplossen. Ik heb hem uitgelegd dat we nog steeds geen vaste telefoon verbinding hadden. En ook dat het phone lampje niet brande en in het modem ons telefoonnummer niet zichtbaar was. De persoon aan de lijn kon het snel oplossen door op afstand een modem reset te doen. Er ging plotseling veel door mijn hoofd, zoals oh dan valt mijn voip verbinding weg en ben ik mijn contact met hem kwijt en ook alle WiFi verbindingen die de monteur had aangepast op de oude ssid namen met bijbehorend wachtwoord. Alles in mijn huis werkt draadloos. Maar voor ik kon reageren was het kwaad geschied. Verbinding weg en geen verbinding meer met tv, portable apparaten zoals printer MacBook en mobile telefoons en iPad. Dus geen internet voorlopig en geen tv. Op woensdag 26 april gezocht naar een mogelijkheid om de klantenservice te bereiken. Daar wij alleen prepaid op onze mobiele telefoons hebben was dit met de lange wachttijden niet om te doen. Ik heb toen met mijn MacBook verbinding gemaakt met het standaard WiFi zoals op zyxel kaartje staat. Daarna met de inloggegevens van het modem naar de instellingen om de WiFi namen en wachtwoorden te wijzigen. Ik zag nog steeds geen vaste telefoonnummer en kon niet ergens de internet snelheid zien. Nu alles weer werkte keken we eerst of de tv het weer deed en dit was een hele opluchting. Maar de lol was snel over het beeld bleef steeds staan. En met gemeten snelheden van 0,11 Mbps downloaden en 0,24 Mbps uploaden en even later 16,4 Mbps down en 17,5 up nog steeds belachelijke waarden voor een contract van 100 Mbps down en uploaden. Het lukte ons niet om contact met t-mobile klantenservice te krijgen. Dus maar naar bed gegaan en hopen dat morgen alles goed zou zijn. Donderdag 27 april Koningsdag geen tv voor ons met zeer wisselend signaal.
Als dit niet snel wordt opgelost denken we om ons contract met t-mobile te verbreken en denken daar ook alle reden voor te hebben. Nu contact gezocht met de community waarop ik dit verhaal nu deel.