Skip to main content

Geen Mesh netwerk na b10 firmware update


Toon eerste reactie

65 reacties

Demi van Odido schreef:

Ik heb het even nagevraagd bij onze netwerkspecialist die hier meer over weet. Hij geeft aan dat het meshnetwerk wel werkt, maar dat het puur een weergave issue is waardoor het lijkt dat het niet werkt. Dit weergave issue wordt overigens in de nieuwe update van het wifipunt opgelost. 

@Wowkazmir Voor het issue dat de wifi vanuit het modem wegvalt, staat hier los van. Dit is dan ook iets om verder te onderzoeken. Merk je dit op bepaalde momenten dat het wegvalt? En valt de wifi dan ook echt compleet weg of wordt deze zodanig traag dat het lijkt alsof het weg is gevallen? En heb je dit ook bekabeld? Mocht het om het laatste gaan, zou je dan een speedtest willen doen volgens: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)? Je kan de resultaten dan hier delen. 

@HermanPierrot Wat merk je precies in de verbinding dat het meshnetwerk niet werkt? Want in principe is er alleen een weergave probleem, waardoor het lijkt dat het niet werkt. Maar als je iets ervaart wat niet goed werkt, dan zoeken we het graag ook verder voor jou uit! 


 


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 23 juni 2024

Hoi @HermanPierrot, goed dat je hierop terugkomt! Ik zie alleen geen toegevoegd bericht. Zou je aan kunnen geven hoe de situatie nu is? We lossen het heel graag voor je op! 🙂


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 25 juni 2024

@Demi van Odido Mooi dat het mesh netwerk wel goed geconfigureerd is en dus werkt.

Het wifi signaal valt echt helemaal weg. Ik moet dan de modem aan en uit doen om het signaal terug te laten komen. Modem swap heeft niet geholpen want de volgende dag is firmware b10 gedownload waarbij deze perikelen zich weer voordoen. Instellingen aanpassen werkt ook niet en zoals aangegeven gebeurde dit niet zo met de vorige firmware.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 26 juni 2024

@Wowkazmir Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Heb je het wifipunt bekabeld aangesloten of draadloos? Indien het laatste, wil je dan proberen om het wifipunt bekabeld aan te sluiten. Ik ben benieuwd wat dit doet! 

Mocht je het wifipunt al bekabeld hebben aangesloten, wil je dan proberen om deze en het modem een herstart te geven? Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om verder te helpen! 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 juni 2024

@Teresa van Odido Hi Teresa. 

Ik heb het met twee wifipunten geprobeerd. Draadloos is hoe het netwerk nu ingericht is en ook graag zou willen. Bij bedraad is de weergave issue ook aanwezig. 

Dit zegt echter vrij weinig over het uitvallen van het signaal vanaf de modem. Het gebeurde namelijk ook toen ik de wifipunten niet eens aangesloten had voor de test en dus los staat van hoe ik het signaal verspreid. Verder is het ook vreemd dat wanneer het signaal weer terugkomt bij het aan/uit doen dat geen van de apparaten weer automatisch verbinding maken.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 27 juni 2024

@Wowkazmir Het weergave issue speelt inderdaad zowel bekabeld als draadloos. Wel ben ik benieuwd of je ook wegval in de verbinding hebt opgemerkt bij het bekabeld testen, laat je het mij weten? 

Mocht er in beide gevallen geen verbetering zijn, dan wil ik je vragen om het modem nogmaals een herstart te geven. Het is dan belangrijk om de komende 3 dagen de data/tijdstippen te noteren. Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan zet ik dit direct door naar mijn collega’s van de technische dienst voor verder onderzoek. 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 27 juni 2024

@Teresa van Odido Vergeef mij, maar volgens mij wordt er langs elkaar heen gewerkt. Het is bekend bij de technische dienst dat de wifipunten niet goed werken met hun huidige firmware. Ik heb ze helaas op advies van de technische dienst dus tijdelijk niet meer in gebruik. Hopelijk komt er snel een firmware update.

De hoofd issue is dat het wifi signaal volledig weg valt vanaf de modem met of zonder wifipunten aangesloten met versie b10. Er wordt al gelogd maar ik kan niet anders dan de modem steeds herstarten om het signaal te herstellen. Drie dagen zonder wifi zitten is niet mogelijk.


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1892 reacties
  • 28 juni 2024

Hi @Wowkazmir ik zie inderdaad dat er al een onderzoek loopt bij onze technische dienst. Ik heb het ticket aangevuld met de info over het hoofdissue. Hopelijk weten we snel meer!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 juli 2024

Hallo allen,

 

Ben pas 1 dag klant.

Eerste dag alles perfect werkend gekregen.

Vannacht de update op modem naar B10 en nu zie ik ook niet meer wat er aangesloten is op mijn AP WX5600.

Meermaals gereset tot ik ging googelen wat dit kon zijn.

 

1ste dag was perfect!

ik weet dat hij het doet want ik heb iets van 38 wifi apparaten in huis en die hebben allemaal connectie.

Echter kan ik nu niet goed de AP op de juiste locatie installeren zodat ik weet dat al mijn apparaten goed zijn verbonden.

 

Ben benieuwd wanneer de update komt.

Ik kan hier ook geen firmware van vinden bij de fabrikant.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13354 reacties
  • 15 juli 2024

Hi @Jawie, welkom op onze Community!

We werken nog steeds aan de fix, hopelijk snel meer nieuws hierover. Mesh werkt wel gewoon alleen de topologie niet. We hebben een eigen custom firmware dus die kun je niet handmatig overzetten.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 7 oktober 2024

Hallo @Tommie van Odido ,

de tijd verstrijkt, maar nog geen oplossing voor het niet goed werken van jullie software.

Doordat ik geen topologie info heb kan ik ook niet zien welk apparaat op welk wifi punt verbonden is.

jullie zeggen dat Mesh goed werkt, maar ik twijfel daar dus aan.

zelfs als ik ‘onder’ een wifi-punt sta heb ik nog steeds een slechte verbinding. Ik kan niet zien of roaming goed (en snel genoeg) functioneert.

ik ben geen superuser als het om wifi gaat, maar zonder inzicht heb je ook geen startpunt voor het oplossen van dekkingsproblemen. Toch?

ik hoor graag of het oplossen hiervan nog gaat gebeuren of dat Odido het niet belangrijk (genoeg) vindt.

 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 7 oktober 2024

“Same Same” nog steeds hetzelfde… (geen topologie)


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13354 reacties
  • 8 oktober 2024

Het zal nog 3 tot 4 weken duren ongeveer voordat de update wordt uigestuurd @Bvdsand, het duurt niet lang meer! 


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2086 reacties
  • 8 oktober 2024

Elk afzonderlijk Mesh node heeft een uniek MAC adres, als je dus in je connectie van je mobile device gaat kijken zie je die ook staan. Met grote waarschijnlijkheid zal dit ook zo in de ‘topologie’ van wie en wat en waar gebruikt worden, zodat jou device met zijn unieke MAC zichtbaar is per mesh node.

Nu de ABC voor goed en correct opbouw Mesh netwerk …

https://youtu.be/nJ73NFHXJZo?si=rM7PRslVUeVMpsCh

 


YUCEL61
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 22 december 2024

Je hebt speciale software gebruikt voor de modem, maar wat wilde je van het wifi-punt, ik vraag me af wat je van het wifi-punt wilde, je kunt het firmware-gedeelte openen, je hebt geen recht om zoveel mensen het slachtoffer te maken van handmatige installatie, mensen kunnen geen volledige snelheid uit de apparaten halen, inclusief ik, waarom? Vanwege je speciale software.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen