Skip to main content

Geen Mesh netwerk na b10 firmware update


Toon eerste reactie

65 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8618 reacties
  • 21 april 2024

En dat “klopt” dus.. Maar als je jouw local devices bekijkt, b.v. een telefoon, dan zie je een sterk wifi signaal in de omgeving van de repeater. 


  • is een King Poster
  • 103 reacties
  • 21 april 2024

Ik heb exact hetzelfde probleem. Blijf graag op de hoogte. 


rolandjee
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 april 2024

 

Ik heb idd een sterk signaal beneden en boven en zie alleen maar groene lijntjes dus zal het vast goed zijn👌

Wel vind ik de manier van ophangen bij de zyxel 7187 niet echt super de stekker steekt namelijk uit waardoor die niet bepaald stabiel hangt en dat voet stukje zit vrij los 😅 

Maar daar kunnen jullie ook niks aan doen😋

 

 

 

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 april 2024

Zelfde sinds de update die overigens 3 dagen geen internet heeft veroorzaakt. Hopelijk volgende keer beter. Ook geen mesh netwerk werkt wel goed de topologie is geen goede weergave door deze bug 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13340 reacties
  • 24 april 2024

Het klopt inderdaad dat je in de WebGUI en in de Mpro Mesh app een verkeerde weergave ziet staan. Dit komt omdat de B10 firmware van de T-56 en de B8 van de WX5600 niet helemaal lekker communiceren op dat gebied. Mesh staat gewoon aan en moet werken. Na een update van de WX5600 zal dit worden hersteld.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 25 april 2024

@eric ik log direct in op de WX5600 er is geen apparaat mee verbonden, als test ook een WX3100 aangesloten ook die wordt niet in het mestnetwerk opgenomen en ook daar geen apparaat die er connectie mee maakt. Ik zie soms ook mijn netwerk 3 keer ( deT56, wx5600 en wx3100)  als 3 aparte netwerken. Er klopt echt iets niet na de firmware update, Meshpro app is niets mis mee, 2 weken geleden ook nog een update gehad.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13340 reacties
  • 26 april 2024

Hi @harmvanveghel, ik zie de WX ook nergens in je netwerk terug. Kan je hem eens bedraad verbinden met het modem? 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 27 april 2024

Nu bedraad aangesloten, hij stond tijdelijk uit omdat het netwerk er slechter van werd als hij aanstaat 😳.


  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
  • 28 april 2024

Ha @Tommie van Odido,

zou je mijn firmware van de modem ook terug willen zetten naar b8? ik heb het zelfde issue met mijn mesh.

Mijn wifipunten connecten enkel met de modem ipv verbinden met elkaar. Alle draadloze verbinden gaan ook via modem ipv wifipunten.

Grappig ook dat het overzicht alles met bedraad laat zien terwijl wifipunt balkon, laptop en samsung  draadloos zijn verbonden.

Modem: b10

wx5600 1: b8

wx5600 2: b8.

 

Alvast bedankt!

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13340 reacties
  • 29 april 2024

Hi @mesut70, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad ook gerelateerd aan de firmware bug en wordt opgelost met een nieuwe firmware voor de WX5600. Ik heb het voor je nagekeken en alles communiceert goed met elkaar! We zetten geen oude firmware op modems. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 29 april 2024

Hi @Tommie van Odido 

Enig idee wanneer de nieuwe firmware komt voor de wx5600?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13340 reacties
  • 29 april 2024

Hey @hullemah, welkom op onze Community!

Nee, daar is op dit moment nog niks over bekend. Zodra hier wat meer informatie over is zal ik dit met jullie delen. 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 2 mei 2024

Ik sluit mij graag aan bij dit draadje en hoop snel te horen wanneer de nieuwe firmware beschikbaar is.


  • is een King Poster
  • 103 reacties
  • 3 mei 2024

Al iets bekend ? Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijk update dit zo lang moet duren. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13340 reacties
  • 6 mei 2024

Hi @harmvanveghel, zou je eens een test willen uitvoeren voor ons? Dan kunnen we het beter onderzoeken.

Zou je een paar keer heen en weer willen lopen tussen het modem en wifipunt met 1 device? Zou je een minuutje bij het modem en wifipunt willen blijven staan en dan heen en weer lopen. Graag tijdstip, datum en MAC-adres van het gebruikte device met mij delen. Dan kunnen we dit onderzoeken! 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 10 mei 2024

@Tommie van Odido , wanneer komt die update.

Het is al ruim een maand bekend dat er een bug in de software zit. Het kan toch niet zo zijn dat je software leverancier zo lang op zich laat wachten?? Dat moet wel een hele ruime SLA zijn die jullie met Zyxel hebben…

ik verwacht van mijn provider (Odido) dat ik een goede inzage heb in mijn wifi infra. Dat is mijn inziens onderdeel van van jullie belofte. 
Nu lees ik ook dat er maximaal 2 wifi-punten wordt ondersteund door Odido. Op de website staat: Hoeveel wifipunten wil je bestellen? Dit kunnen er maximaal 3 zijn. 

Hoe zit dit? En waarom kan ik er wel 3 bestellen, maar ondersteunen jullie dit niet? 

Met andere woorden: ik ben overgestapt op de nieuwe T56 met wx5600 AP’s vanwege WIFI-6 (met een ander Odido en duurder abonnement), maar heb nog geen 1x een goed wifi gehad.

Krijg ik nu (een deel van) mijn geld terug?

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13340 reacties
  • 10 mei 2024

Hi @Bvdsand, zou je de link is van onze website willen sturen? Die informatie klopt inderdaad niet. We hebben wel eens gezien dat het kan werken maar wij ondersteunen het inderdaad niet, een derde wifipunt.

Wat voor problemen ervaar je precies met wifi? De bug dat de topologie en Mpro Mesh app niet goed werkt is geen reden om geld terug te vragen.  


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 10 mei 2024

Beste @Tommie van Odido .

 

https://www.odido.nl/service/producten/internet/wifi-plus

onder het kopje ‘ kies het aantal’ 😊.

 

over ‘geld terug’: ik heb nu 3 wifipunten en betaal er ook voor 3 terwijl dit niet wordt ondersteund. Dat is toch raar? Ik kan met de MproMesh app niet goed zien wel apparaat er op welk AP is aangesloten en dus ook niet of mijn wifi optimaal werkt. Dit door een bug is de AP software.

ik ben overgezet omdat ik met wifi6 betere dekking zou hebben met 3 AP’s. Wat niet wordt ondersteund.

om dit te realiseren ben ik van mijn oude t-mobile abo naar een odido abo gezet en betaal ik €20 meer per maand terwijl ik er (draadloos) niet beter van ben geworden. En terug gaan kon niet meer.

ik voel mij dus wel een beetje in het ootje genomen…

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de producten van T-Mobile / Odido, maar op het vlak van communicatie en advies laat dit zeer te wensen over.

groet,

brian


  • is een King Poster
  • 103 reacties
  • 8 juni 2024

Is er nu al nieuwe software voor de wx5600? Ik kan nog steeds niets zien in MPro mesh app. 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8618 reacties
  • 8 juni 2024

Nee, er is geen nieuwe software.  De wifi punten functioneren prima, de app is daar niet voor nodig.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 juni 2024

Ik heb twee wifipunten met verschillende firmware builds:

V5.70(ACDW.0)b8_20231215 vs V5.70(ACDW.0)b8.

Beide geven helaas aan dat het mesh netwerk down is met de modem. Ook valt de wifi regelmatig weg vanuit de modem zelf. Deze gebeurtenissen lijken allemaal te komen met de b10 update van de modem.


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1892 reacties
  • 19 juni 2024

Hi @Wowkazmir ik heb meteen in je verbinding gekeken, maar ik zie het wifipunt niet aangesloten staan op het modem. Nu ben ik wel benieuwd wat alle lampjes doen op het wifipunt? Wil je laten weten welke kleur ze zijn, of ze snel of langzaam knipperen? Dan kunnen we dit verder uitzoeken mocht het niet werken.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 19 juni 2024
Demi van Odido schreef:

Hi @Wowkazmir ik heb meteen in je verbinding gekeken, maar ik zie het wifipunt niet aangesloten staan op het modem. Nu ben ik wel benieuwd wat alle lampjes doen op het wifipunt? Wil je laten weten welke kleur ze zijn, of ze snel of langzaam knipperen? Dan kunnen we dit verder uitzoeken mocht het niet werken.

Hi Demi, bedankt voor je reactie. Het wifipunt geeft drie groene lampjes weer en is verbonden met ip eindigend op 129 met de modem. Sinds het vorige bericht is het wifi signaal van de modem ook alweer 3 keer uitgevallen. Ik heb mijn vraagtekens bij de stabiliteit van de b10 firmware van de modem.


Zelfde verhaal hier. Sinds enkele dagen een glasvezel aansluiting van Odido en het mesh-netwerk doet het niet. Ik betaal voor 2 mesh-punten die het niet doen… vrij onhandig.


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1892 reacties
  • 21 juni 2024

Ik heb het even nagevraagd bij onze netwerkspecialist die hier meer over weet. Hij geeft aan dat het meshnetwerk wel werkt, maar dat het puur een weergave issue is waardoor het lijkt dat het niet werkt. Dit weergave issue wordt overigens in de nieuwe update van het wifipunt opgelost. 

@Wowkazmir Voor het issue dat de wifi vanuit het modem wegvalt, staat hier los van. Dit is dan ook iets om verder te onderzoeken. Merk je dit op bepaalde momenten dat het wegvalt? En valt de wifi dan ook echt compleet weg of wordt deze zodanig traag dat het lijkt alsof het weg is gevallen? En heb je dit ook bekabeld? Mocht het om het laatste gaan, zou je dan een speedtest willen doen volgens: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)? Je kan de resultaten dan hier delen. 

@HermanPierrot Wat merk je precies in de verbinding dat het meshnetwerk niet werkt? Want in principe is er alleen een weergave probleem, waardoor het lijkt dat het niet werkt. Maar als je iets ervaart wat niet goed werkt, dan zoeken we het graag ook verder voor jou uit! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen