Skip to main content

Geen IP op eigen router

  • 12 oktober 2023
  • 7 reacties
  • 141 Bekeken

Ik maak al langere tijd gebruik van glasvezel van T-Mobile / Odido.

Sinds gisteren avond krijgt mijn Asus RT-AX88U geen IP meer vanuit Odido. Dit heeft al maanden prima gewerkt.

 

VLAN 300 staat gewoon ingesteld, alles heeft prima gewerkt tot gister avond ineens het internet weg viel, en na router herstart geen IP werd afgegeven.

Uitgelichte reactie

12 oktober 2023

Hey @Artemis227, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je al iemand van onze klantenservice gesproken hebt en dat er al een monteur aangestuurd is. Wil je mij op de hoogte houden hiervan? Alvast bedankt! 

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21747 reacties
  • 12 oktober 2023

Hallo @Artemis227 

Wanneer je de Zyxel weer aansluit heb je dan wel internet? Branden de juiste lampjes verder ook op de mediaconverter?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 oktober 2023

Heb nog niet verbonden met de Zyxel, zojuist aangesloten, maar deze geeft een rood lampje op Internet.

 

De media converter lijkt wel goed te staan (power en LAN branden constant PON knippert groen).

Deze heb ik vanochtend ook even uit het stroom gehaald om te herstarten.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21747 reacties
  • 12 oktober 2023

@Artemis227 

PON hoort constant te branden, bij een knipperende PON zit er mogelijk een stoorzender ergens in het netwerk (buitenshuis).


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 oktober 2023

Duidelijk, dat is lastig….
Wat kan ik hier verder aan doen? Contact opnemen met Odido klantenservice?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21747 reacties
  • 12 oktober 2023

@Artemis227

Het kan zijn dat de verbinding vanzelf weer gaat werken zodra de stoorzender is verwijderd, je kan regelmatig de ONT eens herstarten.

Een moderator zal hier vanzelf reageren.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14831 reacties
  • 12 oktober 2023

Hey @Artemis227, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je al iemand van onze klantenservice gesproken hebt en dat er al een monteur aangestuurd is. Wil je mij op de hoogte houden hiervan? Alvast bedankt! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 oktober 2023

Er is inmiddels een afspraak gemaakt om een monteur bij mij langs te laten komen. Zodra ik meer weet zal ik hier een update sturen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen