Skip to main content

Vandaag ben ik overgegaan van Ziggo naar Odido.

De monteur heeft in de meterkast de ZYXEL FMG3005-R20A en het ZYXEL T56 modem opgehangen.

Verbinding is door monteur getest en ook zelf kreeg ik via de wifi van dat modem verbinding met internet.

Echter toen ik de UTP kabel uit mijn UniFi Gateway Max uit mijn Ziggo verbinding haalde en in de FMG stopte viel de verbinding weg.

Daarop heb ik twee keer de stroom van alle apparatuur gehaald en na een paar minuten opnieuw ingestoken.

De UniFi Cloud Key Gen2 Plus blijft aangeven dat er geen verbinding is met het internet.

Wie kan mij hiermee helpen zodat ik weer online kom?

Alvast heel erg dank!

Het internet zit op een VLAN 300, die moet je dus even in je configuratie opnemen.

Kijk eens in onderstaand topic

Dag @Pieter_B dank voor je snelle reactie maar dat houdt in dat ik het modem ook moet gebruiken? Of en hoe is die FMG te benaderen?

De FGM is de glasconverter, daar zit een UTP kabel in. Deze uitgang van de FGM, sluit je dan direct aan op de UGM WAN.

Stel de VLAN 300 in zoals te zien is, in het gelinkte topic (controller kan er iets anders uitzien).

Daarna zowel de FGM als de UGM even een power flip geven, dan zou je verbinding moeten krijgen.

Je hebt dus de Zyxel niet meer nodig, hierin zit namelijk ook het  UNTAGGEN van VLAN 300 ingesteld.

Dit ga je nu laten doen door de UGM.

Hoi @Pieter_B 

Dank je, ik ben online!

Reageer