Skip to main content
Beantwoord

geen glasvezel internet

Hallo,

sinds gister avond (20 april 19:00 ongeveer) heb ik geen glasvezel internet meer. De verkeerde lampjes branden op het HUAWEI kastje en alleen het ‘aan’ lampje & 2.4/5Ghz lampjes branden op de/het router/modem. De rest is uit. In de instellingen van het modem geeft ie aan dat er geen verbinding is tussen buiten en mijn modem. 

ik heb het gister avond gereset allemaal, mocht niet helpen. Ook heb ik het nu net (21 april 06:00) nog eens gereset allemaal, mocht ook niet helpen. Alle

kabels zitten goed, dat is het ook niet.

(met resetten bedoel ik de stroom er af voor 30 seconden).

er waren geen storingen of werkzaamheden bekend tussen deze tijden. hopelijk kunnen we snel met een oplossing komen.

Erwin.

Beste antwoord door Erwinpuijnen1

Waqqas schreef:

@Erwinpuijnen1 

Vervang de internetkabel tussen mediaconverter en router eens.

Geprobeerd, andere internet kabel er tussen gedaan maar dit deed ook niks helaas. Ik had voor de zekerheid ook maar de router & HUAWEI kastje van de stroom gehaald & opnieuw laten opstarten. Toch maar even de monteur afwachten gok ik.. haha!

Bekijk origineel

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 21 april 2025

Hallo ​@Erwinpuijnen1 

Welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter? Het 2de lampje van links op de router zou ook moeten branden, controleer de internetkabel tussen Huawei en router eens en vervang deze eventueel. Of knippert power op de router?

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 21 april 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Erwinpuijnen1 

Welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter? Het 2de lampje van links op de router zou ook moeten branden, controleer de internetkabel tussen Huawei en router eens en vervang deze eventueel. Of knippert power op de router?

hallo! Die brandt niet. Alleen de 2 rechtse lampjes branden: PON en POWER (niks knippert, ook niet power op de router). Ik heb ondertussen gebeld met ODIDO vanmorgen en morgenvroeg komt een monteur. Hopelijk kan die persoon het oplossen!

bedankt voor het snelle bericht.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 21 april 2025

@Erwinpuijnen1 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 21 april 2025
Waqqas schreef:

@Erwinpuijnen1 

Geprobeerd, andere internet kabel er tussen gedaan maar dit deed ook niks helaas. Ik had voor de zekerheid ook maar de router & HUAWEI kastje van de stroom gehaald & opnieuw laten opstarten. Toch maar even de monteur afwachten gok ik.. haha!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Erwinpuijnen1, ik reken erop dat de monteur het oplost voor je. Mocht er na morgen of in de toekomst nog iets zijn wat ik voor je kan betekenen? Vergeet dan niet jouw Community profiel aan te vullen met jouw volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Zo kunnen wij in zo'n geval gelijk aan de slag!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen