Skip to main content

Fritzbox activeren

• August 5, 2025
  • 9 reacties
  • 72 Bekeken

Ik heb het Zyxel T56 modem vervangen door Fritz!box 5590. Nu werkt het modem via de Huawei ON XGS-Pon. Ik wil het modem rechtstreeks aansluiten op de Fritzbox; hiervoor moet Odido de box activeren.

Ik heb inmiddels 4 personen gesproken die er helemaal niets van begrepen en mij dus niet konden helpen.Vervolgens een bericht gestuurd, waarop ik een telefoontje en een e-mail ontving dat geen probleem is en dat het binnen 3 (werk)dagen geregeld zou worden.

Inmiddels zijn we bijna 5 (werk)dagen verder, maar ik heb nog niets vernomen. Het lijkt er bijna op de de medewerkers zijn geïnstrueerd om tegen te werken en vooral niet mee te werken.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de belabberde snelheid: van de 2 Gb haal ik meestal maar 75%. En nee ik heb niets aan het systeem veranderd en ja ik heb alles al geprobeerd.

Odido geeft bakken met geld uit aan reclame, maar kan beter eerst zorgen dat de bereikbaarheid en dienstverlening op orde is. En dan bedoel ik niet een callcenter en een chatbox.

Helaas heb ik nog een contract, anders was ik al weg geweest.

Groet,

OeneG

August 8, 2025

@OeneG Super, hartstikke bedankt voor het invullen van je community profiel! 

Ik heb de registratie direct voltooid. Laat je mij weten of alles naar behoren werkt?

9 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 5, 2025

Ik heb het Zyxel T56 modem vervangen door Fritz!box 5590. Nu werkt het modem via de Huawei ON XGS-Pon. Ik wil het modem rechtstreeks aansluiten op glasvezel; hiervoor moet Odido de box activeren.

Ik heb inmiddels 4 personen gesproken die er helemaal niets van begrepen en mij dus niet konden helpen.Vervolgens een bericht gestuurd, waarop ik een telefoontje en een e-mail ontving dat geen probleem is en dat het binnen 3 (werk)dagen geregeld zou worden.

Inmiddels zijn we bijna 5 (werk)dagen verder, maar ik heb nog niets vernomen. Het lijkt er bijna op de de medewerkers zijn geïnstrueerd om tegen te werken en vooral niet mee te werken.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de belabberde snelheid: van de 2 Gb haal ik meestal maar 75%. En nee ik heb niets aan het systeem veranderd en ja ik heb alles al geprobeerd.

Odido geeft bakken met geld uit aan reclame, maar kan beter eerst zorgen dat de bereikbaarheid en dienstverlening op orde is. En dan bedoel ik niet een callcenter en een chatbox.

Helaas heb ik nog een contract, anders was ik al weg geweest.

Groet,

OeneG

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 5, 2025

Hallo ​@OeneG 

Je zou alvast alle privé velden in je community profiel kunnen invullen en zet het modem ID bij info voor de moderators zodat een moderator hem direct voor je kan registreren.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 5, 2025

Dank je, is gedaan!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • August 8, 2025

Ik heb de registratie direct voltooid. Laat je mij weten of alles naar behoren werkt?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 8, 2025

Beste Tessa,

het kan dus wel: na het zoveelste telefonische overleg met Odido kreeg ik te horen dat rechtstreeks aansluiten van XGS-PON glasvezel op de Fritzbox niet mogelijk is.

In ieder geval hartelijk bedankt voor het nu oppakken van mijn verzoek en voor het regelen van de verbinding!

Alles werkt inmiddels! het enige wat nog achterblijft is de snelheid (was ook al het geval bij de Zyxel box (zie foto hieronder van de wifi)haalt dus bij lange na de 2Gb niet.

De vaste aansluiting van de laptop haalt ca. 900 Mb, dus ook maar de helft.

Nogmaals mijn dank,

Groet,

Oene de Boer

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 8, 2025

@OeneG 

Dan zal er een kabel of apparaat zijn die de snelheid beperkt tot 1 Gbps. Gebruik je ook een 2.5G LAN poort op het modem?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 8, 2025

Op het modem (Fritzbox 5590 zit 1, WAN/LN (omschakelbaar) 2,5G poorten 4x 1G poorten volgens mij.

De WAN/LAN poort wordt nu niet gebruikt.

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • August 8, 2025

Op het modem (Fritzbox 5590 zit 1, WAN/LN (omschakelbaar) 2,5G poorten 4x 1G poorten volgens mij.

De Fritz!Box 5590 heeft inderdaad alleen op de WAN/LAN-poort een snelheid van 2,5 Gbit. De overige poorten ondersteunen maximaal 1 Gbit, waardoor de snelheid daar rond de 900 Mbit blijft.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 8, 2025

De Fritz!Box 5590 heeft inderdaad alleen op de WAN/LAN-poort een snelheid van 2,5 Gbit. De overige poorten ondersteunen maximaal 1 Gbit, waardoor de snelheid daar rond de 900 Mbit blijft.

Dank voor de info!

Beste Tessa,

het kan dus wel: na het zoveelste telefonische overleg met Odido kreeg ik te horen dat rechtstreeks aansluiten van XGS-PON glasvezel op de Fritzbox niet mogelijk is.

In ieder geval hartelijk bedankt voor het nu oppakken van mijn verzoek en voor het regelen van de verbinding!

Alles werkt inmiddels! het enige wat nog achterblijft is de snelheid (was ook al het geval bij de Zyxel box (zie foto hieronder van de wifi)haalt dus bij lange na de 2Gb niet.

De vaste aansluiting van de laptop haalt ca. 900 Mb, dus ook maar de helft.

Nogmaals mijn dank,

Groet,

Oene de Boer